Show simple item record

dc.contributor.advisorCivelek, Hatice Yaprak
dc.contributor.authorÇelik, Doğan
dc.date.accessioned2020-12-04T17:36:28Z
dc.date.available2020-12-04T17:36:28Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-03-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/94294
dc.description.abstractBu çalışma, ergenlik çağındaki Suriyeli mülteci çocukların kimlik ve aidiyet algılarının nasıl şekillendiğini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Suriye'de yaşanan savaş ve çatışmalardan dolayı Türkiye'ye doğru gerçekleşen zorunlu göçten olumsuz etkilenen öznelerin başında çocuklar gelmektedir. Bu çocuklar savaşın ağır yüküyle beraber, yerleştikleri ülkelerde kendilerini yeni bir dil, kültür ve toplum içinde bulmuşlardır. Zorunlu göçten olumsuz etkilenen çocuklar, yerleştikleri ülkelerde toplumsal kabul ve uyum bağlamında yaşanan sorunlarla da karşı karşıya kalmaktadır. Çocuk ve gençler için zorlu bir süreç olan göç, özellikle ergenlik döneminde daha da karmaşık hâle gelmektedir. Ergenlik döneminin en önemli gelişimsel görevlerinden biri, kimliğin inşa edilmesidir. Bu açıdan kimlik oluşum sürecinde olan ergenlik çağındaki Suriyeli mülteci çocukların kimlik ve aidiyet duygularının uyum ve entegrasyon bağlamında araştırılması önemli görülmüştür. Çalışmada nitel araştırma yöntemleri kullanılarak, 13-17 yaş aralığında bulunan 19 Suriyeli mülteci çocukla derinlemesine görüşmeler yapılmıştır. Çalışma kapsamında elde edilen verilere göre sosyalleşme süreçleri olumlu geçen çocukların kimlik gelişim süreçleri de olumlu olmuştur. Ayrıca sosyalleşme süreçleri olumlu geçen çocukların çifte aidiyetler taşıdıkları, köken ülke olmasından dolayı Suriye'ye özlem duydukları ve etnik kimliklerini korudukları görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Göç, Çocuk, Ergenlik Dönemi, Kimlik, Aidiyet
dc.description.abstractThis study aims to reveal how identity and belonging perceptions of adolescent Syrian refugee children are shaped. Because of the wars and conflicts in Syria, children are the most negavitely affected from forced migration which taken toward Turkey. The children who were heavily affected by the war found themselves ın a new language, culture and society in the country where they have migrated. The children who are adversely affected by the forced migration have some crucial problems about social adaptation and belonging the society that they dive into. Children affected by forced migration have also struggled problems in the context of social acceptance and adaptation in this new country which they have replaced. One of the ost significant developmental tasks of the adolescanse is building of the identity. The most important developmental task of adolescence is the acquisition of identity. In this respect, it is important to investigate the identity and belonging feelings of adolescent Syrian refugee children in theprocess of identity formation in the context of harmony and integration. In this study, in-depth interviews were conducted with 19 Syrian refugee children aged 13-17 years using qualitative research methods. According to the data obtained with in the scope of the study identity development processes of children whose socialization processes were positive were also positive. Inaddition, it was seen that children who have positive socialization processes carry double belonging and they longed for Syria because of being a country of origin and protect their ethnic identity.Keywords: Migration, Child, Adolescence, Identity, Belongingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleErgenlik çağındaki Suriyeli mülteci çocuklarda kimlik ve aidiyet duygusu: Kocaeli örneği
dc.title.alternativeThe identity and belonging feelings of Syrian refugee children in adolescence: The case of Kocaeli
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-03-10
dc.contributor.departmentSosyoloji Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10311136
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid614558
dc.description.pages161
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess