Show simple item record

dc.contributor.advisorAnsal, Hacer
dc.contributor.authorŞahin, Çiğdem
dc.date.accessioned2020-12-04T17:34:06Z
dc.date.available2020-12-04T17:34:06Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/94275
dc.description.abstractBu çalışma, profesyonel hizmet sektöründeki firmaların rekabetçiliğini etkileyen içsel faktörleri ortaya çıkarmayı hedeflemektedir. Firmaların sadece kaynakları değil, örgütsel ve yönetimsel becerileri ve bilgileri de incelenmekte ve bütünsel bir yaklaşım içinde firmaların rekabetçiliğini etkileyen faktörler analiz edilmektedir. Araştırma, reklam sektöründeki firmalara odaklanmıştır. Reklam sektörünün bilgi ve yetenek yoğun bir sektör olması ve özellikle Türkiye'deki reklam ajansları arasında son yıllarda artan bir rekabet yaşanması bu sektörde verimli bir araştırma yapabilmeyi mümkün kılmaktadır. Üç uluslararası ve üç yerel olmak üzere seçilen altı örnek ajans ile yapılan örnek olay çalışmasıyla, profesyonel hizmet veren firmaların performanslarını etkileyen, rekabet avantajı yaratmaya yönelik faktörler incelenmektedir.
dc.description.abstractThis study seeks to examine the extent to which internal factors affect the competitiveness of professional service firms. A case of Turkish advertising agencies is selected because of the advertising industry?s highly knowledge and skill intensive characteristics and the increased competition among the firms in recent years. In addition to resources, organizational and managerial capabilities and the knowledge of the firms are investigated to understand the degree of their effects on the process of their competitiveness. By conducting a case study methodology, a comparison among three multinational and three national agencies that have superior, moderate and less satisfying performances is used to explain the relationship between the sources of competitiveness and firm performance.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleCompetitiveness of professional business services: Case of Turkish advertising agencies
dc.title.alternativeProfesyonel hizmet sunan firmaların rekabetçiliği: Türk reklam ajansları örneği
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid311054
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityIŞIK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid227729
dc.description.pages232
dc.publisher.disciplineİşletme Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess