Andy Goldsworthy ekseninde arazi sanatına genel bir bakış
dc.contributor.advisor | Çınar, Bülent | |
dc.contributor.author | Uzunokur, Olca | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T17:33:38Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T17:33:38Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/94260 | |
dc.description.abstract | 21. yüzyılın çağdaş İngiliz arazi sanatçısı Andy Goldsworthy, yaptığı eserlerle önemli bir konuma sahiptir. Topografya, malzeme ve tarih dahil bir yerin niteliklerini iyi inceleyip bu şartlara en uygun cevabı vererek yaptığı geçici ya da kalıcı eserlerinde, yetenek ve kavramsallığın birleştiği bir içeriğe yönelen yeni eğilimlerin temsilcisidir.20. yüzyılda sanatçılar, resim ve heykele karşı alternatif teknik ve malzeme kullanarak; sanatçının, izleyicinin rolü ve sanat nesnesinin felsefi açıdan sorgulamaya başlayarak sanat tanımını genişletmiştir. 1960'larda Amerika'da gelişmeye başlayan çevre bilinci ile Arazi Sanatı Akımı'nın içinde yer alan sanatçılar, galerilerin ve sanat pazarlayıcılarının kısıtlayıcı ve materyalist ticari zorlamalarına karşı çıkmak amacıyla, galeri ve müze gibi sergileme alanını terketmişlerdir. Dönemin çevreci hareketininde etkisiyle doğaya yönelerek çarpıcı yapıtlar üretmeyi hedeflemelerine rağmen fotoğraf, harita ya da araziden taşıdıkları taş, toprak, kum gibi malzemeleri galerilerde sergileyerek, muhalefet ettikleri güçlü sermaye gruplarına, müzelere ve galericilere gereksinim duydukları gözlemlenmiştir.Arazi Sanatı'nda bir eserin etik ve estetik açıdan doğruluğunun yanısıra ekonomik ölçüsü açısındanda incelediğimizde; bütünlüğü, dengeyi ve biotik toplumun güzelliğini koruduğu ölçüde doğrudur, tersi ise yanlıştır. Akımın çıkışındaki hedefler ile sınırlandırılmak ya da sınıflandırılmak istemeyen Goldsworthy'nin eserlerinde; bütünlük, denge ve biotik toplumun güzelliği korunarak, insanları başka şekilde bulunamayacakları alanlara çeker, bu tutum takdir edilebilecek ve hatta koruma sağlayabilecek bir aracı görev üstlenir. Arazi Sanatçıları evrene, belki micro düzeyde etkileri olabilecek eserler yaparken insan varlığının ayırt edici özniteliğini kaybetmeme yolunu seçerek doğa üzerindeki varlığımızı sorgulama, geleceği şekillendirme ve toplum bilincini artırma eğilimini gösterirler. | |
dc.description.abstract | The English contemporary artist of the 21st century, Andy Goldsworthy, has an important position with the works he produced in the Land Art. He is the representative of new trends heading towards a content where the competence and conceptuality are unified in his ephemeral and permanent works by having examined the characteristics of a location including topography, materials and history and given the best answer to these conditions.The artist in the 20th century have broadened the definition of art by the utilization of technique and material as alternative to painting and sculpture commencing to questioning the role of the artist, viewer and object of art from philosophic point of view. The artists having taken place within the Movement of Land Art together with the environmental consciousness that started to develop in America in 1960s have left exhibition places such as gallery and museum in order to stand against the restrictive and materialist commercial coercions of galeries and art marketers. Despite of tending towards the nature by the effect of the environmentalist movement of the period and target to produce striking arts, it was observed that they have been in need of museums, gallery owners and strong capital groups that they have been opposing to by exhibiting photographs, maps and materials such as stone, soil, sand and so on.When we examine a work in the Land Art from point of view of economical measurement along with the accuracy of it in respect of ethic and aesthetic, this migth be correct as long as it protects the integrity, balance and beauty of the biotic society, otherwise, wrong. The balance and beauty of the biotic society is in protected in the works of Goldsworthy that do not want to be limited and classified with the targets at the current outlet and draws the people to the fields that they cannot be available there in any other way and this behavior takes up a interim duty that may be appreciated and even further, provide protection. While the artists of Lan Art produce works that may have effects on the universe maybe at micro level, they preferred the way of not losing the distinctive attributes of the human availability and of questioning our existence on the nature and designing the future and increasing the public consciousness. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Andy Goldsworthy ekseninde arazi sanatına genel bir bakış | |
dc.title.alternative | A general overwiew to land art on the axis of Andy Goldsworthy | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Sanat Bilimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Goldsworthy, Andy | |
dc.subject.ytm | Art | |
dc.subject.ytm | England | |
dc.subject.ytm | Land art | |
dc.subject.ytm | 21. century | |
dc.subject.ytm | Topography | |
dc.subject.ytm | Artists | |
dc.identifier.yokid | 401599 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | IŞIK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 292959 | |
dc.description.pages | 208 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |