Cengiz Çekil sergisi için (11 Mayıs-10 Temmuz 2010-Galeri Rampa) göstergebilimsel bir okuma
dc.contributor.advisor | Kılıçeri, Nedret | |
dc.contributor.author | Aygün, Pinar | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T17:33:24Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T17:33:24Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/94253 | |
dc.description.abstract | Plastik sanatlara ilişkin yapıt okumalarında kullanılan yöntemlerden biri olan görsel göstergebilim ışığında, ülkemizde güncel sanatın ?saklı? sanatçısı olarak nitelendirilen Cengiz Çekil'in, 2010 yılında Galeri Rampa'daki sergisinde yer alan 17 eserinin (yerleştirme, grafik-resim) çözümlemesi yapılmıştır. Cengiz Çekil'in Türkiye güncel sanatı içindeki yeri ve önemi üzerinde durulmuştur. Sanatçının yakın tarih imgeleriyle ürettiği (1970 sonrası) görsel dili ele alınarak, aynı dönemleri paylaştığı dünya sanatçılarıyla ilgisi kapsamında yapıtı tekrar değerlendirilmiştir. Ardından sanatçının 2010 tarihli ?Galeri Rampa Sergisi? biçimsel ve anlamsal açılardan incelenmiştir. Sanatçıyla ilgili basılı tek bir yayım olduğu düşünüldüğünde, bu çalışmanın Cengiz Çekil'in eserlerine farklı ve tümel bir bakış sunan geniş bir perspektif oluşturması amaçlanmaktadır.Anahtar kelimeler: Göstergebilim, görsel göstergebilim, Cengiz Çekil | |
dc.description.abstract | In this dissertation 17 artworks (installations, videos and graphic-paintings) belonging to artist Cengiz Çekil (who is often referred as the ?hidden? artist of the contemporary art) and exhibited at Gallery Rampa in 2010, are analyzed in the light of semiology, which is one of the methods used in reading plastic arts, and visual semiology. Cengiz Çekil?s place and importance in contemporary Turkish art are revealed. The visual language created by the artist using recent historical images (after 1970) are evaluated and within his relevance world artists. As there is only one printed publication about the artist, this dissertation aims to offer a different perspective while analyzing Cengiz Çekil?s works via semiologic approach. From observations on form the analysis reached the meaning of the Cengiz Çekil?s imaginary world.Keywords: Semiology, Semiotic Reading, Cengiz Çekil | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Cengiz Çekil sergisi için (11 Mayıs-10 Temmuz 2010-Galeri Rampa) göstergebilimsel bir okuma | |
dc.title.alternative | A semiotic reading of the `Cengiz Çekil exhibition? (11 May-10 July 2010-Gallery Rampa) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Karşılaştırmalı Edebiyat Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Galleries | |
dc.subject.ytm | Çekil, Cengiz | |
dc.subject.ytm | Semiotics | |
dc.identifier.yokid | 417137 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | IŞIK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 300426 | |
dc.description.pages | 85 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |