Show simple item record

dc.contributor.advisorAkdeniz, Halil
dc.contributor.authorSürsal, Ekber
dc.date.accessioned2020-12-04T17:33:22Z
dc.date.available2020-12-04T17:33:22Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/94252
dc.description.abstractBu çalışmada, deformasyon ilkesinin El Greco ve Francis Bacon'ın elinde nasıl sanatsal bir ifade aracı olarak kullanıldığı ve bunların kullanım yöntemleri incelendi.Çalışmada incelemeye alınan iki sanatçının sanatsal bakış açılarının birbirleriyle hem benzer, hem de farklı dayanakları olduğu görüldü. Bu bağlamda, kendi zamanlarında, dâhil oldukları Maniyerizm ve Modern dönemlere ait üslup geleneklerine bağlı işler üreten El Greco ve Francis Bacon'ın, dönemleriyle bağlantılı temel üsluplar da ana hatlarıyla ele alındı.Yapıtlarının incelenmesi ile Bacon'ın, resimlerinde Varlık ve Zaman kavramı ile örtüşen, deformasyonun hangi formlarını kullandığı ve bunları kullanmasının altında yatan amaçlar incelendi. Yine Bacon'ın çalışmaları da Varlık ve Zaman kavramıyla ilintili olarak Deformasyon Analojileri'nin (Örnekleme) ifade araçlarınıne derece temsil ettiği, özellikle geleneksel unsurların kullanımının hangi amaca, ne kadar ulaşılmasını sağladığı incelemeye çalışılmıştır.Sonuç olarak, görüldüğü üzere, hem yaşadıkları hem de sonraki dönemleri üslup ve biçim açısından etkilemiş iki sanatçının deformasyonu başat bir anlatım aracı olarak kullandıklarını söyleyebiliriz.
dc.description.abstractIn this study, how the deformation principle has become an artistic way of expression in the hands of El Greco and Francis Bacon and the utilization methods of this principle is examined.It is observed that the artistic points of view of the two artists examined have different baselines as well as similar ones. In this context, the main styles related to the artistic periods Mannerism and Modernism, are examined substantially, which El Greco and Francis Bacon have produced their work in accordance.By the analysis of his works, it has been possible to figure out the forms of deformation used in Bacon?s paintings overlapping with the ?Being and Time? concept and to examine the reasons of this usage. As Bacon?s level of work is concerned, it is important to identify how Deformation Analogies (Samplings)present the ways of expression in relation with ?Being and Time? concept and how the utilization of traditional elements affect the attainment of the target.Consequently, we may say that, these two artists who have influenced both their current and latter time in style and structure, have utilized deformation as a dominant way of expression.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleEl Greco ve Francis Bacon`ın `varlık ve zaman` bağlamında deformasyon ilkesine yönelik bir analoji
dc.title.alternativeAn analogy of El Greco and Francis Bacon oriented to the deformation principle in the context of ?being and time?
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSanat Bilimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPainting art
dc.subject.ytmBacon, Francis
dc.subject.ytmEl Greco
dc.subject.ytmAsset
dc.subject.ytmTime
dc.subject.ytmDeformation
dc.identifier.yokid418632
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityIŞIK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid292954
dc.description.pages153
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess