El Greco ve Francis Bacon`ın `varlık ve zaman` bağlamında deformasyon ilkesine yönelik bir analoji
dc.contributor.advisor | Akdeniz, Halil | |
dc.contributor.author | Sürsal, Ekber | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T17:33:22Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T17:33:22Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/94252 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, deformasyon ilkesinin El Greco ve Francis Bacon'ın elinde nasıl sanatsal bir ifade aracı olarak kullanıldığı ve bunların kullanım yöntemleri incelendi.Çalışmada incelemeye alınan iki sanatçının sanatsal bakış açılarının birbirleriyle hem benzer, hem de farklı dayanakları olduğu görüldü. Bu bağlamda, kendi zamanlarında, dâhil oldukları Maniyerizm ve Modern dönemlere ait üslup geleneklerine bağlı işler üreten El Greco ve Francis Bacon'ın, dönemleriyle bağlantılı temel üsluplar da ana hatlarıyla ele alındı.Yapıtlarının incelenmesi ile Bacon'ın, resimlerinde Varlık ve Zaman kavramı ile örtüşen, deformasyonun hangi formlarını kullandığı ve bunları kullanmasının altında yatan amaçlar incelendi. Yine Bacon'ın çalışmaları da Varlık ve Zaman kavramıyla ilintili olarak Deformasyon Analojileri'nin (Örnekleme) ifade araçlarınıne derece temsil ettiği, özellikle geleneksel unsurların kullanımının hangi amaca, ne kadar ulaşılmasını sağladığı incelemeye çalışılmıştır.Sonuç olarak, görüldüğü üzere, hem yaşadıkları hem de sonraki dönemleri üslup ve biçim açısından etkilemiş iki sanatçının deformasyonu başat bir anlatım aracı olarak kullandıklarını söyleyebiliriz. | |
dc.description.abstract | In this study, how the deformation principle has become an artistic way of expression in the hands of El Greco and Francis Bacon and the utilization methods of this principle is examined.It is observed that the artistic points of view of the two artists examined have different baselines as well as similar ones. In this context, the main styles related to the artistic periods Mannerism and Modernism, are examined substantially, which El Greco and Francis Bacon have produced their work in accordance.By the analysis of his works, it has been possible to figure out the forms of deformation used in Bacon?s paintings overlapping with the ?Being and Time? concept and to examine the reasons of this usage. As Bacon?s level of work is concerned, it is important to identify how Deformation Analogies (Samplings)present the ways of expression in relation with ?Being and Time? concept and how the utilization of traditional elements affect the attainment of the target.Consequently, we may say that, these two artists who have influenced both their current and latter time in style and structure, have utilized deformation as a dominant way of expression. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | El Greco ve Francis Bacon`ın `varlık ve zaman` bağlamında deformasyon ilkesine yönelik bir analoji | |
dc.title.alternative | An analogy of El Greco and Francis Bacon oriented to the deformation principle in the context of ?being and time? | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Sanat Bilimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Painting art | |
dc.subject.ytm | Bacon, Francis | |
dc.subject.ytm | El Greco | |
dc.subject.ytm | Asset | |
dc.subject.ytm | Time | |
dc.subject.ytm | Deformation | |
dc.identifier.yokid | 418632 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | IŞIK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 292954 | |
dc.description.pages | 153 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |