dc.contributor.advisor | Temizsoylu, Nuri | |
dc.contributor.author | Sertkan, Aslinur | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T17:33:05Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T17:33:05Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/94243 | |
dc.description.abstract | Görsel algının dinamik bir süreç olmasının nedeni: Gözümüzle algıladıklarımız,Sadece nesneler, renkler ve şekiller ile yapılmış farklı düzenlemeler değildir. Belirli?yön?lere sahip gerilimlerin birbirleriyle ilişkisi denge ya da kararsızlık yaratır.Görsel bir unsura ait büyüklük, şekil, konum, renk vb. Hepsi birer görsel güç'tür.Farklı görsel güçlerin algılanması, görme ve algılama sürecindeki dinamizmioluşturur.Dünyayı, duyu organlarımız yolu ile algılarız. (Görmek, işitmek, dokunmak, tatalmak, koklamak) Görsel uyarıların göze ulaşması, ?görsel duyu? sürecidir. Buuyarının anlamı ise, ?görsel algı? sürecinin bir sonucudur.Doğal şeylerin bir sanatçı tarafından irdelenmesi ve işlenmesiyle sanat eseri ortayaçıkar. Sanatın temeli yaratıcılık tarafından belirlenir. Sanatçı izleyiciye ulaşana kadarbirçok üretim sürecini izler. Bu süreci; algı, imgelemler, deneme-araştırmalar, bulmave araştırmalar, yeniden yorumlama ve özgünlük olarak sıralayabiliriz. Düşünmeninyanı sıra algının bu sıralamada rolü büyüktür. Sanatçının algı ile etrafını fark etmesiile başlayan bir öğrenme süreci vardır. Sanatçı iç dünyasını dışa vurma gereksiniminiyaratma süreci ile tamamlamaktadır.Sanat her zaman sanatla beslenmiştir, sanatçılar diğer sanatçıların buluşlarındanetkilenmiş ya da onları reddetmişlerdir. Bu şekilde devam eden süreç içinde akımlarbir birini izlemiş ve bunlar sanatçıda sanatsal kültürel yapıyı oluşturmuştur.Yaratıcılık bir iç sorgulamayla başlayabilmektedir. Görsel sanatlar özelliklesanatçının fizyolojik görsel yapısına ve ortaya koyduğu, yorumladığı işin görseldinamik yapısına bağlıdır.Buna varabilmek ve gereken yolu oluştururken neleri irdelemek gerektiğiniçalışmamızda algı, görme, gestalt kuramı, görsel öğelerin psikolojik etkileri ve temelsanat eğitiminde görsel etkilerin kişi ve eğitimindeki eğilimleriyle gerekli sonucavarılmaya çalışılmıştır.Anahtar Kelimeler: Görsel, Algı, Dinamizm, Gestalt, Resim | |
dc.description.abstract | The reason of visual perception is a dynamic process is that, visual perception is notonly various arrangements made with objects, colours and shapes. The relationshipof tensions with specific directions causes balance or hesitancy. Size, shape, position,colour, etc. relating to visual component are all visual power. Perception of variousvisual forces creates the dynamism in the process of vision and perception.We perceive the world through the sense organs. (seeing, hearing, touching, tastingand smelling) `Visual sense? process is the reaching of visual stimuli to the eye. Themeaning of this stimuli is result of the visual perception process.Works of art appears by investing and processing of natural things by an artist. Theessence of art is determined by creativity. An artist follows many production processuntil he meets followers. In this process, perception, imaginations, trial researches,finding and searces, re-interpretation and specificity can be listed. Perception has agreat role as well as thinking in this sequence. Artist has a learning process beginningwith his realising environs through perception. The artist meets the requirement ofexpressing himself with creation process.Art has always fed with art, artists have influenced by other artists or they tookdefence them. In this process, trends have changed and those made the artist have theartistic cultural structure.Creativity may begin with internal inquiry. Visual arts depends on especially artist?sphysiological visual structure and his visual dynamics of his work.Way to reach it and creating a perception of what the study should examine thevisual, gestalt theory, the psychological effects of visual elements in art educationand basic education in the visual effects and trends of people tried to reach thenecessary conclusion.Keywords: Visual, Perception, Dynamic, Gestalt, Art | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Resim sanatında görsel algılama biçimleri açısından dinamizm | |
dc.title.alternative | Dynamism in painting art in terms of visual detection formats | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Resim Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Visual perception | |
dc.subject.ytm | Painting art | |
dc.subject.ytm | Dynamism | |
dc.subject.ytm | Gestalt approach | |
dc.subject.ytm | Perception | |
dc.identifier.yokid | 444077 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | IŞIK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 323608 | |
dc.description.pages | 114 | |
dc.publisher.discipline | Resim Bilim Dalı | |