Show simple item record

dc.contributor.advisorFerman, Ali Murat
dc.contributor.authorPolat, Selçuk
dc.date.accessioned2020-12-04T17:31:16Z
dc.date.available2020-12-04T17:31:16Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/94188
dc.description.abstractPazarlama günümüzün rekabetçi ortamında başarı için çok önemli bir konudur. Güçlü bir pazarlama uygulamasının şirketin büyümesinde ve başarısında etkisi oldukça büyüktür. Pazarlama stratejileri geliştirilmesi rakipler karşısında şirketler için önemli avantajlar sağlıyabilir.Bu çalışmanın amacı İstanbul ve çevresinde faaliyet gösteren markalı konut projesi yapan inşaat firmaların pazarlama anlayış ve uygulamalarını etkileyen faktörleri araştırmaktır.Markalaşma ve pazar konumlandırma belirli koşul ve kriterlerin yerine getirilmesine bağlıdır.Şirketlerin yapısı, ürün kalitesi, profesyonel hizmetler, pazarlama ve iletişim perspektifleri pazarda bir ürün veya şirketin algılanan değerini arttırmak için önemli bir süreç teşkil etmektedirler. Farkındalık yaratmak , pozitif kaliteli görüntü, müşteri sadakati ve cesareti yaratmak gibi marka ile ilgili avantajlardan yararlanmak için bugünün ekonomisinde bir marka oluşturmak çok önemlidir.Günümüzde markalı konut proje yapan inşaat firmaları büyük bir sektör oluşturmaktadır. Marka ile ilgili faaliyetler inşaat sektöründe yoğun bir biçimde gözlenmektedir. Buna bağlı olarak, her konut projesinin kendi kimliği ve marka imajı olmalıdır.Özellikle konut sektörü gibi yüksek ekonomik değere sahip iş alanlarında, pazarlama ve satış faaliyetleri kendine has özellikler göstermektedir.
dc.description.abstractMarketing is a very important issue to corporate success in today's competitive business environment. Company's growth and success can be strongly influenced by marketing practices. Developing marketing strategies can provide significant advantages for companies over their competitors. The aim of this study is to investigate the critical factors affecting understanding and applications of 'branded housing project marketing' around the Istanbul metropolitan area.Branding and market positioning depend on fulfillment of certain conditions and key criterion.It is known that the following criterion- structure of companies, quality of the product, professional services, marketing and communications perspectives- both constitute important process and leverage to increase the perceived value of a product or a company in the market. It is crucial for companies to build a solid brand in today's highly-competitive markets to benefit from the brand-related advantages such as, creating overall differentiation providing costumer encouragement and maintaining overall image of high quality.Nowadays, construction companies which build branded housing projects have already established themselves as prime actors of one of the leading and most dynamic sectors of the Turkish economy.It is an observed fact that the brand- related activities are becoming of a more strategic parameter in construction industry. In relation to this fact, each and every housing project aim to be related with a unique identity and brand image. Especially in residential real estate sector, due to the high economic values involved, marketing and sales activities are classified as crucial elements of corporate conduct.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleFactors affecting understanding and applications of branded housing project marketing around the İstanbul metropolitan area
dc.title.alternativeİstanbul ve çevresinde markalı konut projesi üreten inşaat firmalarının pazarlama anlayış ve uygulamalarını etkileyen faktörler
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmHousing marketing
dc.subject.ytmIstanbul
dc.subject.ytmBrand creating
dc.subject.ytmUrban housing
dc.subject.ytmBrand image
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmMarketing methods
dc.subject.ytmConstruction enterprises
dc.subject.ytmConstruction projects
dc.identifier.yokid10075358
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityIŞIK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid407484
dc.description.pages186
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess