Show simple item record

dc.contributor.advisorÖz Pektaş, Hatice
dc.contributor.authorSezgin, Duygu
dc.date.accessioned2020-12-04T17:28:54Z
dc.date.available2020-12-04T17:28:54Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/94116
dc.description.abstractBu tezin amacı, okul öncesi dönemde kullanılan dijital boyama kitabı uygulamalarının, eğitici içerikler taşıyabileceğini ve bu içeriklerin eğlenceli yöntemlerle çocuğa aktarılabileceğini göstermektir.Okul öncesi çocuğun en sık yaptığı aktivitelerden olan boyamanın, dijitalleşme çağı ile birlikte ki değişim süreci incelenmiştir. Dijital mecralara aktarılan boyama kitaplarının oluşum ve kullanım aşamaları 3-6 yaş grubunun yapabilirlikleri göz önünde bulundurularak, gelişim kuramları doğrultusunda araştırma sürdürülmüştür. Bu kuramlar doğrultusunda `oyun ile öğrenme` düşüncesi baz alınmış, çocuğun erken yaşta sanat terimleri ile tanışabilmesi için dijital bir platform tasarlanmıştır. Bu tasarım sürecinde var olan uygulamalar, görsel iletişim tasarım açısından incelenmiş, elde edilen sonuçlar doğrultusunda çocuğa hem keyifli vakit geçirtecek hem de sanat hakkında önemli bilgiler verecek aynı zamanda çocuğun işitsel ve görsel hafızasına paralel katkı sağlayacak bir çalışma yapılmıştır.
dc.description.abstractThe aim of this study is to show that the pre-school digital painting applications may include educational contents and these contents can be transmitted to the children by entertaining methods.Digitalization and conversation period of painting which is the most popular activity of preschool child is analyzed. This research is continued in accordance of the development of hypothesis by analyzing the formation and improvement of the coloring books in digital areas according to their feasibleness of 3-6 years old groups. In the direction of these hypothesis, `game and learning` was the based idea, and a digital platform is designed to make the child to meet the art in early ages. In this design process, already existing applications are researched in terms of visual communication and design. In accordance with the results obtained; a study is done which will make the child enjoy and will give some important information about art. And, at the same time, this study is designed to contribute to the child's aural and visual memory.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleOkul öncesi dijital boyama kitaplarının görsel iletişim tasarım açısından incelenmesi ve uygulama önerisi
dc.title.alternativeResearch of preschool digital coloring book in terms of visual communication design and application proposal
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmDigital painting
dc.subject.ytmVisual communication
dc.subject.ytmPreschool period
dc.subject.ytmArt education
dc.subject.ytmBooks
dc.subject.ytmVisual design
dc.subject.ytmDyeing
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.identifier.yokid10154881
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityIŞIK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid475958
dc.description.pages133
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess