Show simple item record

dc.contributor.advisorHızal, Meriç
dc.contributor.authorMocan, Ahmet Can
dc.date.accessioned2020-12-04T17:28:50Z
dc.date.available2020-12-04T17:28:50Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/94114
dc.description.abstractFotoğraf tarihinde kurgusal ve gerçek olan üzerine yapılan tartışmalar hem fotoğrafınhem de doğrudan kurgu ve gerçek kavramlarının kaçınılmaz bir biçimdesorunsallaşmasına neden olmuştur. 'Gerçek nedir?' ve 'kurgu nedir?' soruları butartışmaların ilk elden kavram olarak incelenmesini zorunlu kılmıştır. Gerçek ve kurguayrımı Platon'dan beri yapılagelen bir ayrım olsa da bu ayrımın aslında günümüzfotoğraf sanatında 'sözde bir ayrım' olarak ortaya konması söz konusudur. Gerçek vekurgu arasındaki bu ayrımın 'sözde bir ayrım' olduğunun bir kanıtı olarak Kanadalıfotoğraf sanatçısı Jeff Wall gösterilebilir. Gerçek ve kurgu olanın bir harmonisi olanWall'un çalışmaları her iki kavramın aslında nasıl 'gidişli – gelişli' bir ilişkisiolduğunu göstermektedir. Bu gidişli-gelişli ilişki ise gerçek olmadan kurgu, kurguolmadan gerçek olmayacağını ortaya çıkarmaktadır. Dolayısıyla hem gerçek hem dekurgu birbirlerinin varlık nedenidir ve bu ilişki başka bir kavramın olanağınıyaratmaktadır: kurgusal gerçeklik. Wall'un fotoğrafları kurgusal gerçeklik olarakdeğerlendirilebilir. Bu nedenle aslında berraklaşan ve göz önünde bulundurulmasıgereken 'fotoğrafın gerçekliği'nden, başka bir şey değildir. Bu tezde öncelikle birerkavram olduklarından ötürü gerçek ve kurgu kavramları kendi kavramsallıkları içindeincelenecek, daha sonra fotoğrafla ve özel olarak Wall'un fotoğraflarının ilgisindeaçımlanacaktır.
dc.description.abstractThe debates in the history of photography regarding what fiction and real is directlyand unavoidably cause these concepts are problematical. The questions of `what isreal?` and `what is fiction` entails to investigate these concepts at first hand in theirown conceptuality. Even though since Plato, the distinction between the real and thefiction is made, it puts forward as `a pseudo distinction` at the present times in the artof photography. Jeff Wall who is a Canadian photography artist, might be shown as aproof of this pseudo distinction between real and fiction. Wall's works as a theharmony of real and fiction reveals the 'back and forth' relation of both concepts. Thisback and forth relation brings light how one without the other is impossible, i.e.,without real fiction is impossible and without fiction real is impossible. Therefore, boththe real and the fiction are the cause of their existence and also this relation creates thepossibility of another concept: fictional reality. Wall's photographs might be evaluateas fictional reality. Thus, only 'the reality of a photograph' is become explicit and mightbe taken into consideration. In this thesis, primarily on the account of real and fictionare both concepts will discuss in their conceptuality, then will analyze regardingphotography in general and specifically in Wall's photographs.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.subjectSanat Tarihitr_TR
dc.subjectArt Historyen_US
dc.titleJeff Wall fotoğraflarında gerçeklik ve kurgusallık ilişki üzerine bir inceleme
dc.title.alternativeAn enquiry on the relation of reality and fictional in Jeff Wall's photographs
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSanat Kuramı ve Eleştiri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmConceptual photography
dc.subject.ytmDigital photography
dc.subject.ytmFictional place
dc.subject.ytmWall, Jeff
dc.subject.ytmDocumentary photography
dc.subject.ytmCreatine photography
dc.subject.ytmReality
dc.subject.ytmPhotography art
dc.subject.ytmHyperreality
dc.subject.ytmMoment photograph
dc.identifier.yokid10137526
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityIŞIK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid454294
dc.description.pages77
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess