Show simple item record

dc.contributor.advisorUyan Dur, Banu İnanç
dc.contributor.authorDoğan, Ayça
dc.date.accessioned2020-12-04T17:27:50Z
dc.date.available2020-12-04T17:27:50Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-10-01
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/94083
dc.description.abstractBu tez çalışması, okul öncesi eğitim çağında olan özel gereksinimli çocuklara doğrudan öğretim yöntemiyle akademik öncesi becerilerin öğretileceği mobil uygulama tasarımı için yapılan araştırmayı içermektedir. Türkiye'deki özel eğitim hizmet ve uygulamalarına dair kapsamlı bir inceleme yapılmıştır. Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi Destek Eğitim Programları özel gereksinimi olan çocukların gelişim düzeyleri ve engel türleri dikkate alınarak hazırlanmış eğitim modülleri içermektedir. Tezde, mobil uygulama tasarımı, okul öncesi özel eğitime gereksinimi olan çocukları ekseninde ele alınmış ve Milli Eğitim Bakanlığı'nın yayınladığı destek eğitim programlarındaki modüllerden yararlanarak okul öncesi özel eğitim öğrencilerine uygun, eğitsel mobil uygulamaya içeriği hazırlanmıştır. Mobil uygulamanın eğitici içeriği, bireysel eğitim programlarının basamaklarına uygun verilmiştir. Okul öncesi eğitimde kullanılan eğitici oyuncaklar incelenerek ve mevcut özel eğitim mobil uygulamaları görsel iletişim tasarımı açısından değerlendirilerek elde edilen bilgiler ışığında bir mobil uygulama çalışması yapılmıştır.
dc.description.abstractThis study includes a research on mobile application design by which early academic skills can be taught to pre-school children with special needs, using direct teaching method. A comprehensive analysis has been done on special education services and applications in Turkey. Special Education and Rehabilitation Center Supportive Education Programs include teaching modules prepared taking development levels and disability types of children with special needs into account. In the thesis, mobile application design was created with the pre-school special education need children in mind, and educational mobile application contents suitable for the pre-school special education need students were prepared by using the modules in the support education programs published by the Ministry of National Education. The educational content of the mobile application is tailored to the personalised education programs. Mobile application study was conducted in the light of information obtained by examination of educational toys used in pre-school education and by evaluating current special education mobile applications in terms of visual communication design.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleOkul öncesi özel eğitim çocuklarına yönelik mobil uygulamaların görsel iletişim tasarımı açısından incelenmesi
dc.title.alternativeA review on mobile applications for preschool special education students in terms of visual communication design
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-10-01
dc.contributor.departmentGörsel İletişim Tasarımı Anabilim Dalı
dc.subject.ytmVisual communication
dc.subject.ytmMobile application
dc.subject.ytmSpecial education
dc.subject.ytmChildren with special needs
dc.subject.ytmMobile games
dc.subject.ytmPrivate education
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.subject.ytmVisual design
dc.subject.ytmDirect instruction
dc.identifier.yokid10182426
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityIŞIK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid490564
dc.description.pages202
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess