2000 sonrası çağdaş Türk sanatında siyasetin izleri
dc.contributor.advisor | Akdeniz, Halil | |
dc.contributor.author | Özalp, Feyza | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T17:26:04Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T17:26:04Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-10-27 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/94026 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, 2000 sonrası Türk Sanatı'nda siyasetin izini sürerek güncel siyasi iklimin Türk sanat ortamındaki etkilerini inceler. Toplumu biçimlendirmede başat bir rol oynayan sanatçıların sanat ortamına katkıları ve siyasi söylemlerin sanatları üzerinde etkisi tartışılacaktır.2000 sonrasında eleştirilmeye ya da onaylanmaya tamamen duyarsız, her alanı kapsayan bir değişim yaşamımızın gerçeği olmuş durumdadır. Tüm dünyadaki bu hızlı değişim Türkiye'de de paralel yansımalar gösterir. Türkiye'yi 2000'lere hazırlayan faktörler arasında küresel etkenlerin yanı sıra, 1980 Darbesi, Darbe'nin etkileri ve 90'ların toplumsal meseleleridir. Bu nedenle, çalışmada bu dönemlerin ruhuna değinilecektir. Bu dönemlerin estetik odakları üzerinde de kısaca durulması gereklidir.2000 sonrası sanatsal üretim anlayışı üzerine bazı saptamalar yapabilmek için dönemin estetik algısını çözümlemek gereklidir. Bu niyetle, Nicolas Bourriaud'nun İlişkisel Estetik kavramı ve Jacques Rancière'in görüşleri üzerinde durulacaktır.Çağdaş sanat pratiklerini sarmalayan eleştirel söylemlerin bir bölümü yapıtların siyasi dili üzerinedir. Ülkelerde demokrasinin sağlıkla yürütülmesi de bu siyasi dili şekillendirir. Bu nedenle çalışmada Sanatsal özgürlük savunulması gereken temel bir ilkedir düşüncesiyle yola çıkılarak ifade özgürlüğü ve sansür meseleleri de incelenecektir. | |
dc.description.abstract | This study examines the effects of the current political climate by tracing the political in Turkish art after 2000. It is claimed that artists have a significant role in shaping the society they live in; therefore, their contributions to the art environment along with the impact of political discourse on their art will be discussed in detail.Since 2000s, the concept of change has become an undeniable fact in our lives. Turkey has also had its share of this transformation. The military coup d'etat of 1980, the effects of the stratocracy that followed it and the social issues of the 1990s have all been influential in the design of the 2000s. Therefore, this study will focus on the zeitgeist of this period as well.Another topic to be discussed in this thesis is the aesthetic perception of the 2000s. With this in mind, Nicolas Bourriaud's concept of Relational Aesthetics and Jacques Rancière's philosophy will be addressed. Some of the critical discourse embracing contemporary art practises focus on the political in art. Therefore, artistic freedom will be another topic in the study. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sanat Tarihi | tr_TR |
dc.subject | Art History | en_US |
dc.title | 2000 sonrası çağdaş Türk sanatında siyasetin izleri | |
dc.title.alternative | Politics and contemporary art after 2000 in Turkey | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2020-10-27 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Modern art | |
dc.subject.ytm | Turkish art | |
dc.subject.ytm | Politics | |
dc.subject.ytm | Political clout | |
dc.subject.ytm | Social events | |
dc.subject.ytm | Gezi Park | |
dc.subject.ytm | Censorship | |
dc.subject.ytm | Relational aesthetics | |
dc.subject.ytm | Political representation | |
dc.subject.ytm | Ranciere, Jacques | |
dc.identifier.yokid | 10232593 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | IŞIK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 543192 | |
dc.description.pages | 387 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |