Üniversite öğrencilerinde koşulsuz kendini kabulün algılanan stres ile ilişkisi ve anne kabul/reddinin bu ilişkideki aracı rolü
dc.contributor.advisor | Hayran, Rukiye | |
dc.contributor.author | Kişi, Fatma Aylin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T17:24:52Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T17:24:52Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-20 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/93989 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinde koşulsuz kendini kabul ile algılanan stres arasındaki ilişkiyi ve bu ilişkide anne kabul/reddinin aracı rolünü incelemektir. Araştırma, İstanbul'da 7 farklı üniversiteden seçilen 320 üniversite öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aşamasında örneklem grubuna Demografik Bilgi Formu, Koşulsuz Kendini Kabul Ölçeği Anketi, Algılanan Stres Ölçeği Anketi, Ebeveyn Kabul/Red Ölçeği Anketi Kısa Form Anne Boyutu uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS 25 (Statistical Package for Social Sciences) for Windows 21.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. ANOVA Testi, t Test, Mann Whitney-U ve Kruskal Wallis Testleri gruplar arası farkları belirlemek için kullanılmıştır. Spearman Korelasyonu ise araştırmanın değişkenleri arasındaki ilişkiyi belirmek amacıyla kullanılmıştır.Araştırma sonuçlarına göre, koşulsuz kendini kabul ile algılanan stres arasında anlamlı bir ilişkiye rastlanmıştır. Ancak, anne kabul/reddinin bu ilişkideki aracı rolü bulunamamıştır. Araştırma sonuçları, koşulsuz kendini kabul ile anne kabul/reddi arasında (anne reddiyle) negatif yönde anlamlı ilişki olduğunu göstermiştir. Ayrıca, anne kabul/reddi ile algılanan stres arasında da (anne reddiyle) pozitif yönde anlamlı ilişki olduğu görülmüştür. Son olarak, araştırmadan elde edilen bulgular ilgili literatür ışığında tartışılmış, çalışmanın sınırlılıkları ve gelecek çalışmalar için öneriler belirtilmiştir. | |
dc.description.abstract | The objective of this study was to observe the relationship between unconditional self-acceptance and perceived stress on university students and to examine the mediating role of mother acceptance/rejection in this relationship. The study was conducted in 7 different universities in İstanbul with 320 student participants. The participants completed research tools including, Personal Information Form, Unconditional Self-Acceptance Scale Questionnaire, Perceived Stress Scale Questionnaire and Parental Acceptance-Rejection Scale Questionnaire Short Form Mother Dimension. The data obtained in the research are analyzed by using SPSS 25 (Statistical Package for Social Sciences) for Windows 21.0 program. ANOVA and t test, Mann Whitney U Test and Kruskal Wallis Test are used for designate the differences of groups. Spearman Correlation Analyze is used for designate the relationships between variables of study.The results showed that there was significant relationship between unconditional self-acceptance and perceived stress. But mediating role of mother acceptance/rejection couldn't be found in this relationship. But the results showed that there was a positive significant relationship between unconditional self-acceptance and mother acceptance/rejection. And also there was a positive significant relationship between mother acceptance/rejection and perceived stress. Finally, the results discussed according to previous literature. Limitations of the current study and suggestions for future studies were stated. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Üniversite öğrencilerinde koşulsuz kendini kabulün algılanan stres ile ilişkisi ve anne kabul/reddinin bu ilişkideki aracı rolü | |
dc.title.alternative | The relationship between unconditional self-acceptanceand perceived stress on university students and mediating role of mother acceptance/rejection in this relationship | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-20 | |
dc.contributor.department | Klinik Psikoloji Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10252167 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | IŞIK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 579414 | |
dc.description.pages | 114 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |