Show simple item record

dc.contributor.advisorAktan, Zekeriya Deniz
dc.contributor.authorKodak, Duygu
dc.date.accessioned2020-12-04T17:23:16Z
dc.date.available2020-12-04T17:23:16Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-11-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/93941
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı ergenlerde akılcı olmayan inançlar ile sosyal kaygı arasındaki ilişkide duygu düzenleme becerilerinin aracı etkisinin araştırılmasıdır. Bu çalışmadaki katılımcılar lise öğrencisi olan ergenlerden oluşmaktadır. Buna göre, araştırmanın evrenini 9. sınıf ile 12. sınıflar arasındaki ergen öğrenciler oluşturmaktadır. Çalışmada, uygun örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi İstanbul Küçükçekmece ilinde özel lise, devlet anadolu lisesi ve meslek lisesi olmak üzere 3 okuldan toplam 312 öğrenci ile elde edilmiştir. Araştırma kapsamında veriler Demografik Bilgi Formu, Ergenler İçin Akılcı Olmayan İnançlar Ölçeği, Ergenler İçin Sosyal Kaygı Ölçeği, Ergenler İçin Duygu Düzenleme ölçekleri aracılığıyla toplanmış ve SPSS 22 programına girilerek kodlanmıştır.Araştırmadan elde edilen temel bulgu sonucunda ergenlerde akılcı olmayan inançların sosyal kaygı düzeyi üzerindeki etkisinde duygu düzenleme becerilerinin kısmi aracı etkisinin anlamlı olduğu ortaya konmuştur. Akılcı olmayan inançların sosyal kaygı üzerinde anlamlı bir yordayıcı etkisi olduğu görülmektedir. Akılcı olmayan inançların duygu düzenleme becerileri üzerinde anlamlı bir yordayıcı etkisi olduğu görülmektedir. Duygu düzenleme becerilerinin sosyal kaygı üzerinde anlamlı bir yordayıcı etkisi olduğu görülmektedir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the mediator effect of emotion regulation skills on the relationship between irrational beliefs and social anxiety among adolescents. The sample of this study composed of 312 participants who study at high school aged between 14-18 years. The following scales were used to assess social anxiety, emotion regulation skills, and irrational belief levels of participant: The Regulation of Emotions Questionnaire- REQ), the Social Anxiety Scale for the Adolescents (SAS) and The Irrational Beliefs Scale-Adolescent Form (IBS-A). Collected data were analysed by using SPSS22 statistical analysis programResults indicated that: Irrational beliefs appear to have a significant predictor effect on social anxiety. Irrational beliefs have a significant redictor effect on emotion editing skills. Emotion regulation skills have a significant predictor effect on social anxiety. Consequently, results demonstrated that emotion regulation skills have a partial mediator effect on the relationship between social anxiety and irrational beliefs.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleErgenlerde akılcı olmayan inançlar ile sosyal kaygı arasındaki ilişkide duygu düzenleme becerilerinin aracı etkisi
dc.title.alternativeThe mediator ffect of emotion regulation skills on the relationship between irrational beliefs and social anxiety in adolescents
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-19
dc.contributor.departmentPsikoloji Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10337599
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityIŞIK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid646242
dc.description.pages151
dc.publisher.disciplineKlinik Psikoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess