Show simple item record

dc.contributor.advisorAydın, Mehmet N.
dc.contributor.authorYalçinkaya, Tayfun
dc.date.accessioned2020-12-04T17:19:21Z
dc.date.available2020-12-04T17:19:21Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/93865
dc.description.abstractGeleneksel bilgi sistemi geliştirmede model dönüşümü, tekrar kullanılabilirlik ve çeviklik gibi kavramsal modelleme ile ilgili köklü problemler bulunabilir. Yeni yaklaşımlar geleneksel bilgi sistemi geliştirme problemlerindeki bu konuların üstesinden gelmeye yardımcı olabilir. Önemli yaklaşımlardan biri olan hizmete dayalı yaklaşım, var olan bazı problemlere çözümler getirir. Geleneksel bilgi sistemigeliştirmede hizmete dayalı yaklaşım benimsendiğinde söz konusu sorunlar ile başa çıkılabilir. Buna hizmete dayalı bilgi sistemi geliştirme adını vermekteyiz. Bu çalışma da hizmet kavramı kavramsal modelleme yöntemi bağlamında incelenmiştir. Biz özellikle yöntem açısından hizmet modellemenin nasıl destekleneceğini gösterdik. Temel düzeyde, önerilen modelleme desteğinin sınırları bir yöntem ile çizilmiştir. Biz önerilen yöntemin kullanılabilirliğini tartıştık ve gerçek bir olay ile gösterdik.
dc.description.abstractOne can find the long standing problems with conceptual modeling such as model transformation, reusability and agility in the classical information system development (ISD). New approaches may help in overcoming these issues in conventional ISD?s problems. The service oriented approach which is one of the promising approaches, brings solutions to some existing problems. By adopting service orientation in ISD ? which we call service oriented ISD, one can deal with the aforementioned problems. This study examines the very notion of service in the context of conceptual modeling method. In particular, we show how to support service modeling in terms of guidance (that is, the way of modeling). The proposed modeling support is demarcated along with a method at the foundational level. We further discuss viability of the proposed method and demonstrate with a real-life case.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilim ve Teknolojitr_TR
dc.subjectScience and Technologyen_US
dc.titleService oriented information systems development
dc.title.alternativeHizmete dayalı bilgi sistemi geliştirme
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgi Teknolojileri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmConceptual model
dc.identifier.yokid393915
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityIŞIK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid301087
dc.description.pages92
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess