Show simple item record

dc.contributor.advisorAksezer, Sezgin Çağlar
dc.contributor.authorDurmuş, İpek
dc.date.accessioned2020-12-04T17:17:44Z
dc.date.available2020-12-04T17:17:44Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/93813
dc.description.abstractPerakende sektöründe ürün çeşitliliği yıldan yıla büyük bir hızla artış gösterirken,mağazalarda ürünlerin sergilendiği raf alanlarının, kira ve yeni mağaza tasarımgibi maliyetlerin fazlalığının etkisiyle, çok az bir miktarda arttığı görülmektedir.Dolayısıyla, ürünlerin sınırlı raf alanına, satışı ençoklayacak en etkili şekildeyerleştirilmesi önemli bir problem haline gelmiştir. Mağazada satılacak ürünçeşitlerinin ve ürünlerin her birinin envanter miktarlarının ayarlanmasını sağlayanürün çeşidi planlama yöntemleri günümüzde oldukça önem kazanmıştır.Bu çalışmanın amacı; raf alanı kısıtı altında satıcının karını maksimize eden vemakul bir sürede çözülebilir olan matematiksel programlama modeli oluşturmaktır.Türkiye'deki bir süpermarket zincirinden alınan veriler kullanılarak müşteri talebiiçin regresyon modeli oluşturulmuştur. Elde edilen deneysel model, doğrusalolmayan bir programlama modelinde girdi olarak kullanılmıştır. Optimizasyonmodeli geniş bir ürün yelpazesi içinden maksimum karlılığı sağlayacak ürünleri vebu ürünlere atanacak raf önyüz miktarlarını vermektedir.
dc.description.abstractIn retail industry, although the product range increases with a great pace year byyear, the shelf space that products are displayed on does not expand with the samepace. Accordingly, in recent years, placing products efficiently on a limited shelfspace become an important problem for maximizing sales. Assortment planningconstitutes the product range which is presented for sale in the store and theinventory amounts of these products.The goal of this study is generating a mathematical programming model that canbe solved in a reasonable time and maximizes the profit of a retailer. A regressionmodel for customer demand is formed by using a data which is obtained from asupermarket chain in Turkey. An empirical demand model is used as an inputfor the nonlinear optimization model. The assortment optimization model that isdeveloped for this study identifies the products which return the maximum profiton a large product range, and it determines the best facing amounts of theseproducts.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğitr_TR
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.titleAn assortment planning problem with an empirical demand model
dc.title.alternativeDeneysel bir talep modeli yardımıyla ürün çeşidi planlama problemi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEndüstri Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10138389
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityIŞIK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid456346
dc.description.pages79
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess