The effects of social media and gamification on prospective students` university choice perception
dc.contributor.advisor | Özaydın, Fatih | |
dc.contributor.author | Üstün, Fatih | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T17:18:31Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T17:18:31Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/93778 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma çevrimiçi sosyal ağların ve oyunlaştırma faktörünün Türkiye'deki aday öğrencilerin üniversite seçimine etkisini irdelemektedir. Üniversite tercihi süreci araştırma konusu olarak uzun bir geçmişe sahiptir. Üniversite tercihleri ile ilgili çok sayıda çalışma bulunmaktadır ancak bu çalışmaların çok büyük bölümü son yıllarda yaygınlaşan çevrimiçi sosyal ağları ve oyunlaştırma kavramlarını içermemektedir. Bu çalışmada önerdiğimiz model, son yıllarda Türkiye'de üniversite tercihleri ile ilgili yapılmış Selin Küçükkancabaş'ın `Türkiye'deki Öğrencilerin Üniversite Seçim Kararlarını Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi` başlıklı doktora tezi çalışmasını baz almıştır ancak Küçükkancabaş'ın çalışmasından farklı olarak `Çevrimiçi sosyal ağlar üniversite tercihlerinde 'Bilgi Kaynağı' olarak bir faktör olabilir mi?` ve `Oyunlaştırma üniversite tercihlerinde 'Üniversite Karakteristiği' ve 'Bilgi Kaynağı' faktörlerine etkili moderatör faktör olabilir mi?` soruları irdelenmiştir. Bu anket uygulamalı çalışmada, Özyeğin Üniversitesi'nin uyguladığı `Hayatının Oyunu` isimli oyunlaştırma örneği üzerine vaka çalışması yapılmış ve önerilen model baz alınarak 16 soruluk bir anket hazırlanmıştır. Anket, Özyeğin Üniversitesi oyunu 2012 yılı tercih dönemi için hazırlayıp yayımladığından, Özyeğin Üniversitesi'nin 2012 girişlerine çevrimiçi olarak gönderilmiştir. Anter Özyeğin Üniversitesi'nin 2012 girişli 1264 öğrencisinden 304'ü tarafından doldurulmuştur. Anketi dolduran öğrencilerden 41 tanesinin (tüm katılımcıların %17'si) `Hayatının Oyunu` isimli oyun uygulamasını kullandığı tespit edilmiştir. | |
dc.description.abstract | This study is about the effect of online social media and gamification on prospective student's university choice perceptions. University choice perception is very longstanding topic on research area. There are numerous study about university choice but these studies not include newly discussed topics such as online social media and gamification. In this study, our model based on Selin et al. [1] which is an extensive and up-to-date local study about university choice, but the difference is we examined that `Can we add 'online social media' as a new information source factor to the model?`, and 'gamification' as a moderator factor. In this survey-driven study, we prepare a questionnaire based on Selin et al. [1] and we applied these online survey to Özyeğin University's new students who registered the university at 2012 because, in 2012, Özyeğin University published a Facebook Application `The Game of Your Life` which is a good example of gamification done by a university in Turkey. Our survey reached 304 students from 1264 students who registered the university at 2012. There is 41 students (17 percent of all participants) who played Özyeğin University's `The Game of Your Life` game. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bilim ve Teknoloji | tr_TR |
dc.subject | Science and Technology | en_US |
dc.title | The effects of social media and gamification on prospective students` university choice perception | |
dc.title.alternative | Sosyal medyanın ve oyunlaştırmanın aday öğrencilerin üniversite seçimindeki etkisi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Enformatik Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10040986 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | IŞIK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 361004 | |
dc.description.pages | 66 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |