Show simple item record

dc.contributor.advisorTürkal, Hasan
dc.contributor.authorGünbegi, Fehime
dc.date.accessioned2020-12-04T17:13:34Z
dc.date.available2020-12-04T17:13:34Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/93732
dc.description.abstractSon yirmi yıllık süreçte dünyada kamu yönetimi anlayışında çeşitli değişiklikler yaşanmış ve kamu yönetiminde çeşitli reformlar gerçekleştirilmiştir. Reformların gerçekleştirilmesinde, kamu giderlerinin giderek artış göstermesi, ekonomik krizlerin meydana gelmesi ve vatandaşların devlete olan güvenlerinin azalmasının etkili olduğu söylenebilir. Bu etkenler kamu yönetim anlayışının gözden geçirilmesi ihtiyacını ortaya çıkarmıştır. Böylece birçok ülke, vatandaşlara sunduğu hizmet kalitesini arttırmak, hesap verilebilirlik ve mali saydamlığı ön plana çıkarmak, kamu kaynaklarının kullanımında verimlilik, etkinlik ve tutumluluk ilkelerini esas alan performans esaslı bütçeleme sistemine yönelmiştir.Kamu yönetiminde hizmet kalitesini arttırmanın ön koşullarından biri kamu kaynaklarının etkin ve verimli bir şekilde kullanılmasıdır. Geleneksel kamu yönetimi anlayışı uygulamaları, kamu hizmet kalitesinin düşüklüğü, kamu kaynaklarının etkin bir şekilde kullanılmaması, bütçede harcama disiplininin bozulması ve bunun sonucunda yolsuzlukların ortaya çıkması gibi sorunlara neden olmaktadır. Bu nedenle ülkeler kamu yönetim anlayışı çerçevesinde yeni arayışlara yönelmişlerdir. Küreselleşmenin hız kazanması ile birlikte uluslar arası ilişkiler ve etkileşimler artış göstermektedir. Bu bağlamda pek çok ülke yeni kamu yönetimi anlayışı çerçevesinde, performans yönetimi kavramına ağırlık vermektedir.Bu çalışmanın birinci bölümünde bütçe ile ilgili tanım, ilke ve fonksiyonlara yer verilmiş, bu güne kadar uygulanan bütçe sistemleri hakkında bilgi verilmiştir. Performans esaslı bütçeleme süreci ve bu süreçte yer alan unsurlar ele alınarak incelenmiştir.Çalışmanın ikinci bölümünde, Avrupa Birliği'ne üye çeşitli ülkelerin performans esaslı bütçeleme ile ilgili yaptığı düzenlemeler ile bunların sonuçları değerlendirilmeye çalışılmıştır.Çalışmanın üçüncü bölümünde ise, Türkiye'de 5018 sayılı kanunla yapılan düzenlemelere ve değerlendirmelere yer verilmiştir.
dc.description.abstractIn the last two decades the world has experienced several changes in the understanding of public administration and public management reforms in the various bands. Realization of reforms, public expenditures increase gradually, the economic crisis to occur and reduce the confidence of the citizens of the state may be said to be effective. These factors need to review the concept of public management has revealed. So many countries, the quality of its services to the citizens to increase transparency and fiscal accountability to the forefront, and to make efficient use of public resources, based on the principles of efficiency and frugality has been directed to performance-based budgeting system.Prerequisite to increasing the quality of public administration services of the effective and efficient use of public resources is. Traditional public administration approach applications, public service quality impairment, government resources effectively no-budget spending discipline, degradation and the resulting corruption, the emergence of problems such as leads. Therefore, countries within the framework of public administration were directed to a new quest. Together with accelerating globalization of international relations and interactions has increased. In this context, many countries within the framework of the new public management, performance management has focused on the concept.In the first part of this study the definitions of the budget, principles and functions have been given this day to provide information on the budget system was implemented. Performance-based budgeting process and the factors considered in this process were investigated.The second part of the study, several European Union member states related to performance-based budgeting arrangements that have been studied and their results.In the third section, the arrangements made by law in Turkey to 5018 and assessments are included.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.subjectKamu Yönetimitr_TR
dc.subjectPublic Administrationen_US
dc.subjectMaliyetr_TR
dc.subjectFinanceen_US
dc.titlePerformans bütçe; AB ülke örnekleri ve Türkiye
dc.title.alternativePerformance budgeting; examples of the EU countries and Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMaliye Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBudgeting
dc.subject.ytmPerformance based budgeting
dc.subject.ytmBudget systems
dc.subject.ytmPerformance management
dc.subject.ytmPublic administration
dc.subject.ytmEuropean Union
dc.subject.ytmTurkey
dc.subject.ytmBudget
dc.subject.ytmPerformance
dc.identifier.yokid381302
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHARRAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid277449
dc.description.pages110
dc.publisher.disciplineMaliye Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess