Show simple item record

dc.contributor.advisorBalay, Refik
dc.contributor.authorAktoy, Birsel
dc.date.accessioned2020-12-04T17:13:24Z
dc.date.available2020-12-04T17:13:24Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/93727
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ilköğretim yöneticilerinin etik liderlik davranışlarıyla ilgili öğretmen görüşlerini belirlemektir. Araştırma ile ayrıca öğretmenlerin görüşlerinin öğretmenlerin ?cinsiyeti?, ?öğrenim durumu?, ?branşı?, ?okuldaki hizmet süresi?, ?mesleki hizmet süresi?, ?medeni durumu? gibi değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir.Araştırma betimsel- ilişkisel tarama modeli ile gerçekleştirilmiştir ve üç ayrı bilgi formu kullanılmıştır. Bunlardan ilki öğretmenlerin kişisel özelliklerine ilişkin bilgileri içeren ve 6 sorudan oluşan ?Kişisel Bilgi Formu? dur. İkinci form öğretmenlerin yöneticilerinin etik liderlik ile ilgili görüşlerini belirlemek amacıyla, Yılmaz (2005) tarafından geliştirilen ?Etik Liderlik Ölçeği?dir.Araştırmanın çalışma evrenini Şanlıurfa ili merkezinde 58 ilköğretim okulunda görev yapmakta olan 4306 öğretmendir. Evrenin geniş olması ve tüm evrene ulaşım güçlüğü dikkate alınarak, örneklem alma yoluna gidilmiştir. Araştırmanın örneklemi belirlenirken, ilköğretim okullarının bulundukları çevrenin sosyo- ekonomik düzeyi dikkate alınarak alt sosyo- ekonomik çevreden 8, orta sosyo- ekonomik çevreden 8 ve üst sosyo- ekonomik çevreden 5 okul olmak üzere toplam 23 okul örneklem olarak seçilmiştir. Örneklem seçilen okullardaki öğretmenlerin seçimi örneklem yöntemine göre yapılmış ve 300 öğretmene anket uygulanmıştır.Araştırma verilerinin istatistiksel analizinde, aritmetik ortalama, standart sapma, frekans, yüzde ve yüzde hesapları , t- testi and tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır.Araştırma sonucunda elde edilen bulgular, öğretmenlerin yöneticilerinin etik liderlik davranışlarıyla ilgili görüşlerinin ?çok katılıyorum? düzeyinde olduğunu göstermiştir.Öğretmenlerin, yöneticilerinin etik liderlik davranışlarıyla ilgili görüşlerinin cinsiyete, öğrenim durumuna, branşa, okuldaki hizmet süresine, mesleki hizmet süresine ve medeni durumuna göre anlamlı farklılık göstermediği saptanmıştır.Anahtar Kelimeler: İlköğretim yöneticileri, öğretmenler, etik liderlik.
dc.description.abstractThe aim of this research is to determine the views of teachers from primary schools, about their managers? ethic leadership behaviours. İn this research it was researched whether the views of teachers change differentiated according to their genders, educational levels, branches, school tenures, job tenures and civil statutes.The research is done by descriptive-correlation research model and three different information forms are used. The first of those forms is to called ?Personel Information Form? which consists from six questions covering personel characteristic information. The second one that was prepared to determine teachers? views about their managers? ethic leadership behaviours that was developed by Yılmaz (2005) is the ? Ethic Leadership Scale?.The working space of this research is 4306 teachers from 58 primary schools located in Merkez, City of Sanliurfa. The sample point was taken consideringly the hardly accession to the whole space points and the large space. For establishing the sample point the school location?s social- economic level was beard, and according to this, be about 8 schools from the low social-economic level, 8 schools from average social-economic level and 5 schools from high social-economic level, total 23 schools were chosen as Sample Point. The election of teachers in those sample point schools was done according to the random method and survey was applied to 300 teachers.In the statictic analyzes of this study data, arithmetic average, standard deviation, frequency and percentage estimations, the t ?test and one dimensional variation analyze were used.As result obtained by this study it is found out that the teachers? views about their managers? ethic leadership behaviours were ?strongly agree?.It is also found that according to the genders of the teachers, educational levels, branches, school tenures, job tenures and civil statutes are not referring to any differences in the teachers?views regarding their managers? ethic leadership behaviours.Key Words: Primary School Managers, teachers, ethic leadership.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim yöneticilerinin etik liderlik davranışlarının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe views of teachers from primary schools, about their managers? ethic leadership behaviours
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEthics
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmEthical leadership
dc.identifier.yokid396794
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHARRAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid289744
dc.description.pages124
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess