Eğitim fakültesi öğrencilerinin yükseköğretimde kaliteye ilişkin görüşlerinin belirlenmesi
dc.contributor.advisor | Adıgüzel, Abdullah | |
dc.contributor.author | Meraler, Sevilay | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T17:13:18Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T17:13:18Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/93724 | |
dc.description.abstract | Bu tez çalışmasında eğitim fakültesi öğrencilerinin yükseköğretimde kaliteye ilişkingörüşleri irdelenmiştir. Araştırmada tekil ve ilişkisel tarama modellerinden yararlanılmıştır.Tekil tarama modeli ile üniversite öğrencilerinin yükseköğretimde kalite konusundaki öğrencigörüşleri belirlenmiş; ilişkisel tarama modelinde ise, üniversite öğrencilerininyükseköğretimde kalite konusundaki görüşlerinin öğrencilerin kişisel özelliklerine göreanlamlı farklılık gösterip göstermediğine bakılmıştır. Araştırmanın örneklemine Adıyaman,Dicle ve Harran Üniversiteleri alınmıştır. Bu çalışmada üniversite öğrencilerininyükseköğretimde kaliteye ilişkin öğrenci görüşleri, araştırmacı tarafından geliştirilen `` EğitimFakültesi Öğrencilerinin Yükseköğretimde Kaliteye İlişkin Görüşlerinin BelirlenmesiAnketi'' ile toplanmıştır. Araştırma bulgularının değerlendirilmesinde SPSS 16.0 istatistikpaket programı kullanılmıştır. Üniversite öğrencilerinin yükseköğretimde kaliteye ilişkingörüşlerinin öğrencilerin kişisel özelliklerine göre anlamlı farklılık gösterip göstermediğinibelirlemede; aritmetik ortalama, standart sapma, t- testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA)ve Tukey testlerinden yararlanılmıştır. Yapılan araştırmanın bulguları doğrultusunda ulaşılanbu sonuçlara göre, yükseköğretimde kalite göstergelerine ilişkin eğitim fakültesiöğrencilerinin büyük bir çoğunluğu; engelli öğrencilere sunulan hizmetlerin yeterliliğini,öğretim elemanlarının yurt dışında eğitim almış olmalarını, öğrencilere sunulan eğitiminniteliğini arttıracak eğitsel destek hizmetlerinin yeterliliğini, üniversite kütüphanesinde zenginbasılı ve elektronik kaynakların olmasını, üniversitede demokratik bir ortamın olmasını veüniversitenin dünyanın iyi üniversiteleri sıralamasında yer almasını, burs verme oranı ve yarızamanlı iş olanağı sağlamasını yükseköğretimde kalite açısından önemli bulmuşlardır. Busonuçlara dayalı olarak engelli öğrencilerin maddi ve manevi ihtiyaçlarının üst düzeydegiderilmesini sağlayan çalışmalar yapılmalı, öğretim elemanların periyodik olarak yurt dışınagönderilmeli, üniversiteler çağdaş öğretim teknikleriyle eğitim vermeli, demokratik bir ortamsağlanmalı, öğrencilere burs ve yarı zamanlı çalışma imkânı verilmeli ve üniversitenindünyanın iyi üniversiteleri arasında yer alması sağlanmalıdır. | |
dc.description.abstract | In this thesis, faculty of education students' views on quality in higher education arediscussed. In the research, individual and relational models are employed. By means of thesingle scan model university students' perceptions of quality in higher education areidentified; as for the relational model, whether the university students' ideas about quality inhigher education indicate significant difference according to students' personal characteristicswere examined. Adiyaman, Dicle and Harran Universities are taken for the sample of theresearch. In this study, students opinions about the quality of university students in highereducation were collected with a questionnaire, developed by the researchers called''Determination of the Faculty of Education Students' Perceptions on Quality in HigherEducation Questionnaire ''. SPSS 16.0 statistical package program was used for the evaluationof research findings. In determining university students' perceptions about quality in highereducation varies significantly according to students' personal characteristics, arithmeticaverage, standard deviation, t-test, one-way analysis of variance (ANOVA) and Tukey testswere employed.According to the results achieved in line with the findings of the study, a vast majorityof higher education faculty students in relation with the quality indicators in higher education,found the following ones important: the adequacy of services provided to disabled students,teaching staff to be trained abroad, educational support services that enhance the quality of theadequacy of the education offered to students, the university library to be rich in print andelectronic resources, the university to have democratic environment , and university to takeplace in the ranking of the world's best universities, university to provide scholarships andpart-time jobs. Based on these results some works should be done to eliminate the materialand spiritual needs of disabled students in the upper level, periodically the teaching staffshould be sent abroad, universities should give training with the modern teaching techniques,democratic environment should be provided and the opportunity to work in part-time jobshould be given to the students and the university should be enabled to take place in theworld's best universities. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Eğitim fakültesi öğrencilerinin yükseköğretimde kaliteye ilişkin görüşlerinin belirlenmesi | |
dc.title.alternative | Determination of the views of faculty of education students on quality in higher education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Quality | |
dc.subject.ytm | Higher education | |
dc.subject.ytm | Education faculties | |
dc.subject.ytm | Education quality | |
dc.subject.ytm | Universities | |
dc.identifier.yokid | 397370 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HARRAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 289746 | |
dc.description.pages | 174 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |