Show simple item record

dc.contributor.advisorSağlam, Aycan Çicek
dc.contributor.authorYanci, Fatma
dc.date.accessioned2020-12-04T17:13:16Z
dc.date.available2020-12-04T17:13:16Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/93723
dc.description.abstractBu çalışmada, genel liselerde görev yapan öğretmenlerin duygusal zekâ düzeyleriyle örgütsel vatandaşlık davranışları arasındaki ilişki incelenmiştir. Genel liselerde çalışan öğretmenlerin örgütsel vatandaşlık davranışları üzerinde duygusal zekâ, yaş, cinsiyet, medeni durum, branş, mesleki kıdem ve bulundukları okuldaki hizmet süresi değişkenlerinin temel ve ortak etkileri araştırılmıştır.Araştırmanın evrenini Şanlıurfa İli merkezinde 2009-2010 eğitim-öğretim yılında genel liselerde görevli öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırma 13 genel liseden 188 erkek ve 116 kadın olmak üzere 304 kişilik bir örneklem grubu üzerinde gerçekleştirilmiştir.Araştırmada öğretmenlerin duygusal zekâ düzeylerinin belirlenmesi için Bar-on Duygusal Zekâ Ölçeği, örgütsel vatandaşlık davranışlarının belirlenmesi için de Polat (2007) tarafından eğitim örgütlerine uyarlanan Podsakoff, MacKenzie, Moorman ve Fetter (1990) ve Moorman (1991) tarafından geliştirilerek kullanılan ?Örgütsel Vatandaşlık Davranışı Ölçeği? kullanılmıştır.Araştırmadan elde edilen verilerin istatistiksel çözümlemeleri SPSS programı ile bilgisayar ortamında yapılmıştır. Verilerin analizinde Mann Whitney U Testi, Kruskal Wallis H testi ve Post Hoc (çoklu karşılaştırma) testinden yararlanılmıştır.Araştırma sonucunda öğretmenlerin hem duygusal zekâ düzeyleri hem de örgütsel vatandaşlık davranışlarını sergileme düzeyleri yüksek çıkarken, öğretmenlerin duygusal zekâ düzeylerinin örgütsel vatandaşlık davranışları üzerinde pozitif yönde etki ettiği sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Duygusal Zekâ, Örgütsel Vatandaşlık Davranışı, Ortaöğretim Okulu Öğretmenleri
dc.description.abstractIn this study, the overall levels of emotional intelligence of teachers working in high schools, the relationship between organizational citizenship behavior were investigated. General organizational citizenship behaviors of teachers working in high schools on emotional intelligence, age, gender, marital status, industry, professional seniority and service time at the school they are basic and common effects of the variables investigated.The study population center in the province of Sanliurfa in the 2009-2010 academic teachers in public high schools are. Research 13, 188 male and 116 female high school in general, including 304 people was conducted on a sample group.To determine the level of teachers in the study, Bar-On Emotional Intelligence Emotional Intelligence Scale, to determine the behavior of organizational citizenship Parker (2007) adopted by the educational organizations Podsakoff, MacKenzie, Moorman and Fetter (1990) and Moorman (1991) developed and used by the `organizational citizenship behavior scale `is used.Statistical analysis of data obtained from the research done on computer using SPSS software. Analysis of data, Mann Whitney U Test, Kruskal-Wallis H test and Post Hoc (multiple comparison) test was used.As a result of teachers and levels of emotional intelligence as well as exhibiting high levels of organizational citizenship behavior, while teachers' levels of emotional intelligence, a positive effect on organizational citizenship behavior that has been concluded.Key Words: Emotional İntelligence, Organizational Citizenship Behavior, Teachers Working in High Schools,en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaöğretim okulu öğretmenlerinin duygusal zekâ düzeyleri ile örgütsel vatandaşlık davranışları arasındaki ilişki (Şanlıurfa ili örneği)
dc.title.alternativeThe relationship of secondary school teachers' emotional intellectual levels and organizational citizenship behaviours (Şanlıurfa province sample)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEmotional intelligence
dc.subject.ytmOrganizational citizenship
dc.subject.ytmHigh schools teachers
dc.identifier.yokid404101
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHARRAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid289742
dc.description.pages119
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess