Show simple item record

dc.contributor.advisorGültekin, Nihat
dc.contributor.authorAksoy, Abdülhak Sacid
dc.date.accessioned2020-12-04T17:12:31Z
dc.date.available2020-12-04T17:12:31Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/93701
dc.description.abstractGünümüzde işletmeler hem topluma faydalı olmak hem de toplum nezdindeki itibarlarını korumak ve artırmak için kurumsal sosyal sorumluluk uygulamalarına yönelmektedirler. Çünkü modern zamanlarda bütün kurumlar gibi işletmelerde artık toplumsal konularda inisiyatif almaya davet edilmektedir.Sanayi devrimiyle oluşmaya başlayan; yalnızca yüksek kar elde etme ve tüketiciyi tatmin etme anlayışından, optimum kar elde ederken bütün paydaşların ihtiyaçlarını ve beklentilerini göz önünde tutarak üretim ve hizmette bulunmaya kayan anlayış dolayısıyla işletmeler için bu çalışmalar bugün itibariyle hem zorunluluk hem de sorumluluk halini almıştır.Bu çalışmanın amacı; kavramsal ve tarihsel açıdan kurumsal sosyal sorumluluk kavramını açıklamak, uygulama alanlarına değinmek ve Şanlıurfa ilinde hizmet veren işletmelerin yöneticilerinin sosyal sorumluluğu algılama düzeylerini anket çalışmasıyla tespit etmektir.Çalışmamız üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde; kurumsal sosyal sorumluluğun kavramsal ve tarihsel boyutları, önemi ve bağlantılı olduğu kavramlar incelenmektedir.İkinci bölümde; kavramın çeşitli düzeylerdeki algılanmaları, benimsenmesi noktasında geliştirilen tepkiler, kurumsal sosyal sorumluluğun uygulandığı alanlar, uluslararası sosyal sorumluluk standartları ve kavramın Türkiye' deki gelişimi ele alınmaktadır.Üçüncü bölümde ise; Şanlıurfa ilinde bulunan 150 işletmenin çeşitli kademelerdeki yöneticileriyle yapılan bir anket çalışmasının bulgularına yer verilmiştir.
dc.description.abstractAt the present time, enterprises are turning toward applications of corporate social responsibility fields for providing benefits to public and both protecting and increasing their respectability by society. For anymore enterprises also being invited to taking initiative in social subjects like all others institutions.Instead mentality of only obtaining high profits and satisfying consumers formed by industry revolution, understanding sliding to realizing production or service by considering necessities and expectations of stakeholders while getting optimum profits, so these workouts have become an incumbency and liability for enterprises by this time.Goal of this study is explaining concept of corporate social responsibility in terms of conceptual and historical, mentioning to its practice fields and determining of social responsibility perception level of enterprise managers serve in Sanliurfa Province by survey workout.Our study composed of three parts. In first division; conceptual and historical dimensions of corporate social responsibility and its importance and engaged concepts have been examined.In second division; its understanding at different levels, reactions developed at the point of its being adopted, fields where corporate social responsibility are implementing, international social responsibility standards and improvements of the concept in Turkey have been searched.And in the third part; it has been given place to indications of a survey study applied to various level managers of 150 enterprises in Sanliurfa Province.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİşletmelerde kurumsal sosyal sorumluluğun önemi ve Şanlıurfa bölgesindeki işletmelerde bir uygulama
dc.title.alternativeThe importance of corporate social responsibility and an application in Şanlıurfa region
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCorporate social responsibility
dc.subject.ytmSocial responsibility
dc.subject.ytmBusinesses
dc.subject.ytmŞanlıurfa
dc.subject.ytmResponsibility
dc.identifier.yokid434707
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHARRAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid313385
dc.description.pages166
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess