Show simple item record

dc.contributor.advisorŞulul, Kasım
dc.contributor.authorHafizoğlu, Taner
dc.date.accessioned2020-12-04T17:11:15Z
dc.date.available2020-12-04T17:11:15Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/93663
dc.description.abstractBu tezimizde II. Abdülhamid dönemi ilk ve orta öğretim kurumlarında uygulanan müfredatın önceki dönemlerle benzerlikleri, farklılıklarının tespiti ve yapılan yeniliklerin ortaya konması amaçlanmıştır. Bu bağlamda hangi derslerin yaş gruplarına göre nasıl bir yoğunlukta okutulduğunun tespitine çalışılmıştır. Ayrıca eğitim öğretim alanında yapılan yeniliklerin tespiti ile dönemin eğitim anlayışı hakkında bir kanaate ulaşılmaya çalışılmıştır.Abdülhamid döneminde uygulanan müfredatlarda dikkat çeken en önemli hususlardan biri, din ve ahlak derslerinin saatlerinin artırılmış olmasıdır. Kur'an-ı Kerim ve Ulum-ı Diniye dersleri hemen her sınıf düzeyinde müfredatlara girmiştir. Yine bu dönemde fen derslerine gereken önemin verildiği görülmektedir. Ayrıca günlük hayatta lazım olacak derslere müfredatlarda yer verilmiştir. Bu dönemde ders programlarının sık sık değiştiği görülmektedir. Bu değişiklik programları bazen olumlu bazen de olumsuz etkilemiştir.
dc.description.abstractThis thesis, examines the curriculums of the primary and the secondary schools during the term of II. Abdulhamid focusing on the innovations, similarities and differences between his and previous eras. It also studies the courses which were available to the different age groups in order to find out educational approaches in this particular period.This work has underlined that the time allocated to the religious and moral courses were increased in the period under study and that the curriculum contained the Holy Quran and religious sciences at all levels. It has been found out that science and the courses involving daily life practice were part of the curriculum. It has also been underscored that timetables were often changed which had negativ and positive effects.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleII. Abdülhamid Dönemi (1876-1909) ilk ve ortaöğretim kurumlarında müfredat
dc.title.alternativeThe curri̇culum of the pri̇mary and secondary schools duri̇ng the peri̇od of II. Abdülhami̇d
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİslam Tarihi ve Sanatları Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEducational history
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmInstitutions of primary education
dc.subject.ytmSecondary education
dc.subject.ytmSecondary education institutions
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmOttoman State
dc.subject.ytmAbdülhamid II
dc.identifier.yokid10030914
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHARRAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid376732
dc.description.pages118
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess