Show simple item record

dc.contributor.advisorBayuk, Mahmut Nedim
dc.contributor.authorOfluoğlu, Merve
dc.date.accessioned2020-12-04T17:11:07Z
dc.date.available2020-12-04T17:11:07Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/93659
dc.description.abstractBu çalışmanın konusunu, `Türkiye Turizm Stratejileri 2023` kapsamında yer alan `Kentsel Ölçekte Markalaşma` stratejileri oluşturmaktadır. Bu stratejiler doğrultusunda marka kent olması önerilen 15 kentten biri olan Şanlıurfa ili ele alınmıştır.Araştırma, Şanlıurfa ilinin turizm potansiyeline vurgu yaparak markalaşma becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Kentin başarılı bir şekilde markalaşabilmesi için kent sakinlerinin görüşleri önemlidir. Bu bağlamda kent sakinlerinin görüşlerinin elde edilmesi için anket uygulaması yapılmıştır. Bu çalışma, yerel yönetimin Şanlıurfa ilinin markalaşması ile ilgili kent sakinleri üzerinde yeterince farkındalık yaratamamış olduğunu göstermektedir. Kentin başarılı bir şekilde markalaşabilmesi için kamu, özel sektör, sivil toplum kuruluşları, yerel yönetimler ve kent sakinlerinin bütüncül bir anlayışla faaliyet göstermesi gerekmektedir.Anahtar Kelimeler: Marka, Kentsel Markalaşma, Turizm, Destinasyon
dc.description.abstractThis study deals with the strategies of `City Branding` which take place in the scope of `Tourism Strategy of Turkey-2023`. In line with these strategies, Şanlıurfa, which is one of the 15 provinces that have been recommended for brand city, is studied.The research aimed to develop branding skills of Şanlıurfa with an emphasis on the tourism potential. Since the views of city-dwellers are important for a successful city branding, a survey (questionnaire) was carried out.This study has demonstrated that the local government was not able to create enough awareness on city-dwellers regarding city branding. In order to be successful in city branding, public, private sectors, civil society organizations, local governments and city-dwellers must play an active role with a holistic approach.Key Words: Brand, City Branding, Tourism, Destinationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKentsel markalaşma faaliyetleri üzerine bir araştırma; Şanlıurfa örneği
dc.title.alternativeA research on city branding activities; Example of Şanliurfa
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmŞanlıurfa
dc.subject.ytmTourism
dc.subject.ytmDestination
dc.subject.ytmCities
dc.subject.ytmCreating city brand
dc.identifier.yokid10041693
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHARRAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid375765
dc.description.pages154
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess