Sünnet`te `Eğitimde bireysel farklılıklar` ilkesi örnekleri
dc.contributor.advisor | Paksoy, Kadir | |
dc.contributor.author | Yilmaz, Servet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T17:10:25Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T17:10:25Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/93638 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, `Eğitimde Bireysel Farklılıklar` ilkesi bağlamında, Hz. Peygamber (s)'in yaşadığı toplumda tebliğ, irşad ve davetini gerçekleştirirken, insanlar arasındaki yaratılış, kabiliyet, imkân, anlayış, bilgi vb. farklılık arz eden hususları göz önünde bulundurup bulundurmadığını ele almaktır. Araştırma, `Eğitimde Bireysel Farklılıklar` ilkesini temel alarak Hz. Peygamber (s)'in örnek uygulamalarını tespit etmeyi amaçlamaktadır. Bu kapsamda, değişik İslamî kaynaklar irdelenerek konuya örneklik teşkil eden örnekler tespit edilerek `Eğitimde Bireysel Farklılıklar` ilkesi perspektifinde değerlendirilmiştir.Çalışma ile Hz. Peygamber (s)'in hayatında,`Eğitimde Bireysel Farklılıklar` ilkesine kaynaklık edecek birçok örnek uygulama bulunduğu tespit edilmiştir. Başka bir ifade ile bu çalışma, Hz. Peygamber'in farklı bireylere karşı ortaya koyduğu tutum ve davranışların bilinç temelli eğitim konseptiile benzerlik gösterdiğini belirlemiştir.Anahtar Kelimeler: Hz. Peygamber (s), Hadis, Sünnet, İnsan, Eğitim, İlke, Bireysel Farklılıklar. | |
dc.description.abstract | study is an attempt to answer whether the Prophet (pbuh) took in the consideration such individual vicissitudes as nature, capability, opportunity, understanding and knowledge etc. while he was guiding, calling and inviting people to religion. Drawing on the principle of `Individual Differences in Education` the study aims to detect the samples of this principle in the personality of the Prophet (pbuh). In this respect, through examining various Islamic sources, examples have been detected and evaluated in the light of the principle of `Individual Differences in EducationThe study has found out that there are many examples in the life of the Prophet which reflect the principle of `individual differences in education`. In other words, the study has shown that the various methods and attitudes employed by the Prophet for dealing with different people are in parallel with the concept of consciousness based education.Key Words: the Prophet (pbuh), the Hadith, the Sunnah, Humanbeing, Education, Principle, Individual Differences. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Din | tr_TR |
dc.subject | Religion | en_US |
dc.title | Sünnet`te `Eğitimde bireysel farklılıklar` ilkesi örnekleri | |
dc.title.alternative | The examples of the principle of `Individual differences in education` in the sunnah | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Islam | |
dc.subject.ytm | Sunna | |
dc.subject.ytm | Hadith | |
dc.subject.ytm | Hz. Muhammed | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Individual difference | |
dc.identifier.yokid | 10054425 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HARRAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 375769 | |
dc.description.pages | 212 | |
dc.publisher.discipline | Hadis Bilim Dalı |