Show simple item record

dc.contributor.advisorŞekeroğlu, Sami
dc.contributor.advisorAtay, Rıfat
dc.contributor.authorPeltek, Emine
dc.date.accessioned2020-12-04T17:09:29Z
dc.date.available2020-12-04T17:09:29Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/93610
dc.description.abstractBu çalışma, ilk ve ortaokulda 4-8. sınıflarda okutulan Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ders kitaplarını analiz etmektedir. Bu bağlamda, ilk ve ortaokul ders kitaplarının dışlayıcı, kapsayıcı veya çoğulcu olup olmadıklarının tespit edilmesi amaçlanmaktadır.Çalışma, ilk ve ortaokul ders kitaplarının hem dışlayıcı hem de çoğulcu öğeleri ihtiva ettiğini göstermiştir. Türkiye'deki din eğitimi sisteminde, mevcut dinlerin ve sembollerinin öğrencilere tanıtıldığı ve çoğulcu bakış açısının erkenden verilmeye çalışıldığı belirlenmiştir. Çoğunluğun Müslüman olduğu Türkiye'de, ilk ve ortaokul kitaplarının İslam merkezli eğitim verme konusunda zayıf kaldıkları tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Din Eğitimi, Dini Dışlayıcılık, Dini Kapsayıcılık, Dini Çoğulculuk, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitapları.
dc.description.abstractThis study examines Religious Culture and Moral Knowledge course books that are used in primary and secondary schools (from 4th to 8th grades). It aims to find out whether the primary and secondary school books are exclusivist, inclusivist or pluralist.The study has revealed that the primary and secondary course books contain exclusivist, inclusivist and pluralist elements. It has been underlined that the Turkish religious education system teaches the symbols of living religions in a pluralist way at an early age. It has found out that the books seem to be rather weak in providing an Islam-centred education in Turkey where the majority of citizens are Muslim.Key Words: Religious Education, Religious Exclusivism, Religious Inclusivism, Religious Pluralism, Religious Culture and Moral Knowledge Course Booksen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectFelsefetr_TR
dc.subjectPhilosophyen_US
dc.titleDini çoğulculuğun imkanı:Din kültürü ve ahlak bilgisi kitapları örneği
dc.title.alternativeThe possibility of religious: An example of Religious Culture and Moral Knowledge books
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTextbooks
dc.subject.ytmBooks
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmMoral knowledge
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmReligion
dc.subject.ytmReligious philosophy
dc.subject.ytmExclusivism
dc.subject.ytmReligious education
dc.subject.ytmPluralism
dc.identifier.yokid10078938
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHARRAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid395134
dc.description.pages159
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess