Show simple item record

dc.contributor.advisorUsta, Mehmet Emin
dc.contributor.authorKarakuş, Müslüm
dc.date.accessioned2020-12-04T17:09:13Z
dc.date.available2020-12-04T17:09:13Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/93602
dc.description.abstractBu araştırma, Gaziantep'te bulunan liselerde görev yapan öğretmenlerin pedagojik okuryazarlık becerilerini ve iş doyumu düzeyini ele almaktadır. Bazı değişkenlere göre öğretmenlerin pedagojik okuryazarlık becerileri ve iş doyumu düzeylerinin değişip değişmediğini incelemek ve öğretmenlerin pedagojik okuryazarlık becerileri ve iş doyumları arasındaki ilişki düzeyini tespit etmek amaçlanmaktadır. Bu araştırma kapsamında Minnesota İş Doyumu Ölçeği'nin yanı sıra, araştırmacı tarafından geliştirilen, öğretmenlerin pedagojik okuryazarlık becerilerini ölçen bir ölçek kullanılmıştır.Araştırma sonucunda öğretmenlerin pedagojik okuryazarlık becerileri gösterme düzeyleri ve iş doyumu düzeyleri yeterli bulunmuştur. Pedagojik okuryazarlık becerileri, cinsiyet, okuldaki görev, yöneticilikteki hizmet süresi ve görev yapılan okul değişkenlerine göre genel olarak anlamlı bir şekilde farklılaşmamıştır. Buna rağmen mezun olunan yükseköğretim kurumu, toplam hizmet süresi değişkenlerine göre genel olarak anlamlı bir şekilde farklılaştığı görülmüştür. Diğer yükseköğretim kurumu mezunu olan öğretmenlerin, Eğitim Fakültesi ve Fen-Edebiyat Fakültesi mezunu olan öğretmenlerden, 1–5 yıl hizmet süresine sahip öğretmenlerin, diğer hizmet yılına sahip öğretmenlerden ve Fen lisesinde görev yapan öğretmenlerin, diğer liselerde görev yapan öğretmenlerden pedagojik okuryazarlık becerileri puanı daha fazladır. Öğretmenlerin iş doyumu, cinsiyet, okuldaki görev, mezun olunan yükseköğretim kurumu, yöneticilikteki hizmet süresi ve görev yapılan okul türü değişkenlerine görev genel olarak anlamlı bir şekilde farklılaşmamıştır. Buna rağmen mezun olunan okul ve toplam hizmet süresi değişkenlerine göre genel olarak anlamlı bir şekilde farklılaştığı görülmüştür. Diğer yükseköğretim mezunu olan öğretmenlerin, Eğitim Fakültesi ve Fen-Edebiyat Fakültesi mezunu olan öğretmenlerden, 16 yıl ve üzeri hizmet süresine sahip öğretmenlerin, diğer hizmet yılına sahip öğretmenlerden pedagojik okuryazarlık becerileri puanı daha fazladır. Araştırma sonucunda pedagojik okuryazarlık beceri ile iş doyumu arasında pozitif yönlü anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Pedagoji, okuryazarlık, pedagojik okuryazarlık, öğretmen, iş doyumu.
dc.description.abstractThe study examines pedagogic literacy skills and job satisfaction levels of teachers who work in Gaziantep high schools. It aims to find out the pedagogic literacy skills and job satisfaction levels on the ground of some variables and the relationship between the pedagogic literacy skills and job satisfaction levels of the teachers. Minnesota Job Satisfaction Scale and another scale which was developed by the researcher have been used.The research has indicated that the degree of pedagogic literacy skills and job satisfaction levels of the teachers were sufficient. Pedagogic literacy skills did not generally differ meaningfully according to sex, duty at work, period of service in management and school variables. However; it was observed that the levels differed in a meaningful way according to graduated higher education institute and total period of service variables. Other higher institute graduate teachers have higher pedagogic literacy levels than Education Faculty and Arts and Science Faculty graduate teachers; teachers with 1-5 years of service period have higher pedagogic literacy levels than teachers who have other service period and teachers who work at a science high school have higher levels than teachers who work at other high schools. Job satisfaction levels of the teachers did not also generally differ meaningfully according to sex, duty at work, graduated higher education institute, period of service in management and school variables. However; it was observed that the levels generally differed meaningfully according to graduated school and total period of service variables. Other higher institute graduate teachers have higher job satisfaction levels than Education Faculty and Arts and Science Faculty graduate teachers; teachers with 16 or more years of service period have higher job satisfaction levels than those who have others. It was observed at the end of the research that pedagogic literacy skills and job satisfaction levels are positively and meaningfully related.Key Words: Pedagogy, literacy, pedagogic literacy, teacher, job satisfaction.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleLise öğretmenlerinin pedagojik okuryazarlık becerileri ile iş doyumları arasındaki ilişki düzeyleri
dc.title.alternativeThe degree of relationship between pedagogical literacy skills and job satisfaction of secondary school teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmReading-writing activity
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmHigh schools teachers
dc.subject.ytmPedagogy
dc.subject.ytmProfessional competence
dc.subject.ytmReading-writing
dc.identifier.yokid10096793
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHARRAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid429730
dc.description.pages170
dc.publisher.disciplineEğitim Denetimi ve Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess