Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahinalp, Mehmet Sait
dc.contributor.authorÇelik, Erdal
dc.date.accessioned2020-12-04T17:08:15Z
dc.date.available2020-12-04T17:08:15Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-08-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/93565
dc.description.abstractBu çalışmanın konusu Diyarbakır şehrinde faaliyet göstermekte olan alışveriş merkezlerinin mekânsal durumunun tespiti ve bu merkezleri ziyaret eden müşterilerin alışveriş merkezlerine olan tutumlarının analiz edilmesidir. Alışveriş merkezlerinin mekânsal özellikleri ve müşterilerin demografik özellikleri ile alışveriş merkezine yönelik müşteri algılarının belirlenmesi ve alışveriş merkezlerini tercih etmelerinde etkili olan unsurların tespit edilmesi amaçlanmıştır.Çalışma ile alışveriş merkezlerinin daha fazla müşteri kitlesine ulaşabilmek amacıyla sosyal ve ekonomik düzeyi yüksek, nüfusun fazla olduğu mahallelerde ve ana caddeler üzerinde kuruldukları tespit edilmiştir. Alışveriş merkezlerinin sadece alışveriş yapılan yerler olmadıkları aynı zamanda sosyal ve kültürel aktivite amaçlı kullanılan mekânlar olduğu belirlenmiştir. Ayrıca müşteriler için alışveriş merkezinin ulaşılabilirliği, güvenliği, otopark imkânı, marka çeşitliliği ve sosyal etkinlikler faktörlerinin alışveriş merkezi seçiminde önemli faktörler olduğu görülmüştür. Anahtar Kelimeler: Alışveriş Merkezleri, Diyarbakır Şehri, Müşteri Davranışları, Mekân Analizi
dc.description.abstractThe study examines the spaces of the shopping Centers in Diyarbakir and analyses the attitudes of costumers who visit these shopping centers. It aims to find out spatial characteristics of shopping centers, demographic characteristics of customers, their perceptions of shopping centers and the effective factors in the selection of these shopping centers.The thesis has indicated that shopping centers were founded on densely populated areas with high social class, economic income and on the main streets in order to reach more customers. It has further showed that shopping centers are not only places for doing shopping, they are also areas used for the purpose of social and cultural activities. Moreover it has been seen that accessibility to the shopping centers, security, parking facilities, brand diversity and social activates are important factors in the selection of shopping centers.Key words: Shopping Centers, Diyarbakir City, Customer Behaviors, Space Analysisen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectCoğrafyatr_TR
dc.subjectGeographyen_US
dc.titleDiyarbakır şehrindeki alışveriş merkezlerinin mekân ve müşteri analizi
dc.title.alternativeSpace and customer analysis of shopping centers in Diyarbakır city
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-08-24
dc.contributor.departmentCoğrafya Anabilim Dalı
dc.subject.ytmDiyarbakır
dc.subject.ytmShopping centers
dc.subject.ytmSpatial analysis
dc.subject.ytmCustomers
dc.subject.ytmCustomer behavior
dc.identifier.yokid10121983
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHARRAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid441278
dc.description.pages158
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess