Show simple item record

dc.contributor.advisorGültekin, Nihat
dc.contributor.authorGözoğlu, Şeyma
dc.date.accessioned2020-12-04T17:05:01Z
dc.date.available2020-12-04T17:05:01Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-02-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/93477
dc.description.abstractGünümüzde rekabetin hızla artması ile tükenmişlik, tüm işgörenleri tehdit eden bir sendrom haline gelmiştir. Öğretmenlerin tükenmişliği; gerek onların iş tatmini düzeyini, gerekse öğrencilerin eğitimini olumsuz yönde etkilemektedir. Yönetici işgören ilişkisinde yöneticilerin tutum ve davranışlarını belirleyen en önemli faktörlerden biri, liderlik tarzlarıdır. Okullarda da yöneticilerin liderlik tarzlarının öğretmenlerin tükenmişlik düzeyleri üzerinde önemli bir etkisinin olduğu düşünülmektedir. Bu çalışmanın amacı okul yöneticilerinin liderlik tarzlarının öğretmenlerin tükenmişliğine etkilerinin ortaya konmasıdır. Bu bağlamda Şanlıurfa ili merkez ilçelerinde bulunan 58 okulda görev alan 400 öğretmenle anket uygulaması yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda dönüştürücü liderlik özelliğine sahip okul müdürlerinin, öğretmenlerin duygusal tükenmelerini ve duyarsızlaşmalarını azalttığı görülmüştür. Bunun yanı sıra, tam serbesti tanıyan okul müdürlerinin, öğretmenlerin duygusal tükenmelerini ve duyarsızlaşmalarını artırdığı görülmüştür.Anahtar kelimeler: Liderlik Tarzları, Okul Yöneticileri, Öğretmenler, Tükenmişlik
dc.description.abstractWith the rapid increase in competition today, burnout has become a syndrome that threatens all workers. The burnout of teachers negatively affects both their job satisfaction level and the education of students. One of the most important factors determining the attitudes and behaviours of the managers in manager-worker relations is the leadership style. Also in schools, the leadership styles of the managers are thought to have a significant effect on the burnout levels of the teachers. The purpose of this study is to reveal the effect of leadership styles of school administrators on teacher's burnout. In this context, a questionnaire was applied to 400 teachers working in 58 schools located in the central districts of Sanliurfa province. According to the results of the analysis made, it has been seen that school administrators who have transformational leadership feature decrease emotional exhaustion and depersonalization of the teachers. In addition to this, it has been observed that laissez-faire school administrators increase emotional exhaustion and depersonalization of the teachers.Keywords: Leadership Styles, School Administrators, Teachers, Burnout.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleOkul yöneticilerinin liderlik tarzlarının öğretmenlerin tükenmişliklerine etkisi: Şanlıurfa örneği
dc.title.alternativeThe effect of leadership styles of school administrators on teachers' burnout: Şanlıurfa sample
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-02-22
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmManagerial style
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmBurnout
dc.subject.ytmŞanlıurfa
dc.identifier.yokid10191702
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHARRAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid504731
dc.description.pages110
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess