Milli eğitim bakanlığı ödül sisteminin okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin motivasyon düzeylerine etkisi
dc.contributor.advisor | Terzi, Ragıp | |
dc.contributor.author | Yilmaz, Muhammet Furkan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T17:02:26Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T17:02:26Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-10-08 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/93396 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma Milli Eğitim Bakanlığı ödül sisteminin okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin motivasyon düzeylerine etkisini incelemeyi amaçlamaktadır. Bu araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden biri olan ilişkisel araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırmanın verileri 2018-2019 eğitim öğretim döneminde Şanlıurfa ilindeki üç merkez ilçe olan Eyyübiye, Haliliye ve Karaköprü ilçelerindeki okul öncesi, ilkokul, orta okul ve liselerde görev yapan okul yöneticileri ve öğretmenlerden elde edilmiştir. Okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin MEB ödül sistemi hakkındaki görüş düzeylerini ve motivasyon düzeylerini ölçmek için `MEB Ödül Sistemi Hakkındaki Görüşler Ölçeği` ile `Öğretmen Motivasyon Ölçeği` kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini rastgele örnekleme yöntemlerinden tabakalı örnekleme yöntemine göre seçilen 18 okul müdürü, 38 müdür yardımcısı ve 378 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada MEB ödül sisteminin, okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin motivasyon düzeylerine manidar bir etkisi olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Okul yöneticileri ve öğretmenlerin MEB ödül sistemi hakkındaki görüşlerinin ortalamaları ile motivasyon düzeylerinin ortalamaları kısmen yüksek çıkmıştır. Araştırma sonucuna göre okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin MEB ödül sistemi hakkındaki görüşlerinin ortalamalarındaki artış motivasyon düzeylerinde de artışa sebep olmaktadır. | |
dc.description.abstract | This research is conducted to investigate the effect of the reward system of Ministry of National Education on the motivational levels of school administrations and teachers. This study utilizes the correlational research method which is one of the quantitative models. The data were obtained from the school administrators and the teachers who work at pre-school, primary school, and secondary school level educational institutes in 2018 – 2019 education year in three districts of Şanlıurfa, namely, Eyyübiye, Haliliye, and Karaköprü. To measure the motivation and satisfaction level of the school administrators and the teachers, for the MEB reward system, two scales which are `MEB Reward System Opinion Survey` and `Teacher Motivation Scale` are applied. The sample of the study was consisted of 18 school principals, 38 vice-principals, and 378 teachers who were selected regarding stratified sampling method which is one of the random sampling methods. The study shows that MEB reward system had a positive effect on the motivation levels of the school administrators and the teachers. The mean values of MEB Reward System Opinion Survey and the motivation level of school administrator and the teachers were respectively high. The research showed that the increase of the mean value of MEB Reward System Opinion Surveys resulted with an increment in the motivation levels of the school administrators and the teachers. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Milli eğitim bakanlığı ödül sisteminin okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin motivasyon düzeylerine etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of ministry of national education reward system on motivation levels of school administrators and teachers | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-10-08 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10269296 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HARRAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 565908 | |
dc.description.pages | 148 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi Bilim Dalı |