Doğal ortamın ortaöğretim düzeyindeki eğitim-öğretim faaliyetlerine etkisi: Şanlıurfa örneği
dc.contributor.advisor | Şahinalp, Mehmet Sait | |
dc.contributor.author | Mollazade, Songül | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T17:02:06Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T17:02:06Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-09-14 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/93385 | |
dc.description.abstract | Şanlıurfa ili sınırları içerisinde doğal ortamın ortaöğretim düzeyindeki eğitim-öğretim faaliyetlerine etkisinin ele alındığı bu araştırmanın amacı Şanlıurfa ilindeki doğal ortam unsurlarının eğitim-öğretim faaliyetlerine etkilerini ortaya koymaktır. Örnekleme yoluyla belirlenen 228 öğrenci ve 101 öğretmene jeoloji, jeomorfoloji, klimatoloji ile hidrografyanın eğitim-öğretim faaliyetlerine etkisinin olup olmadığıyla ilgili sorular yöneltilmiştir. Öğretmenlerin % 99.1'i, öğrencilerin ise % 85.96'sı söz konusu unsurların etkili olduğunu ifade etmiştir. Jeolojik niteliklerin, ova, plato ve dağlık alanların yanı sıra iklim özellikleriyle hidrografyanın da eğitim-öğretim faaliyetlerinin gerçekleştirilmesi ile eğitim altyapısı bakımından önemli olduğu görülmektedir. Elde edilen bulgulara göre eğitim-öğretim faaliyetleri için en uygun saha ovalık alanlardır. Benzer şekilde mevsimsel farklılıkların da öğrenme ve öğretme performansı bakımından farklı etkileri olduğu vurgulanmalıdır. Öğrencilerin % 56.15'i bulunduğu sahadaki iklim özelliklerinin öğrenmeyi olumsuz etkilediğini, öğretmenlerin ise % 66,34'ü aynı özelliklerin öğretme performanslarını olumsuz etkilediği yönünde kanaat belirttikleri görülmüştür. Eğitim-öğretim faaliyetlerinin planlama ve uygulama sürecinde doğal ortam unsurlarının etkisi azımsanmayacak niteliktedir. Dolayısıyla bu unsurların esas alınması söz konusu faaliyetlerin verimlilik düzeyini arttırmak bakımından önemlidir. | |
dc.description.abstract | The aim of this study in which the affects of natural environment on education activities in secondary education level in the province of Sanliurfa is examined is revealing the elements of the natural environment in the province of Sanliurfa and the affects on educational activities. 228 students and 101 teachers determined through sampling were asked about whether the geology, geomorphology, climatology and hydrographics affect the educational activities or not. 99.1% of the teachers and 85.96% of the students stated that these factors were effective. It is seen that geological qualities, plain, plateau and mountainous areas, as well as climate characteristics and hydrography are important in terms of educational outputs and educational infrastructure. According to the findings, plain is the most suitable field for the educational activities. Similarly, it should be emphasized that seasonal differences have different affects on learning and teaching performance. It is seen that 56.15% of the students stated in the area climate has negative affects on learning, 66.34% of teachers stated the same characteristics affects has negative affects on the teaching performance. The affect of natural environment elements in the planning and implementation process of educational activities has substantial importance. Therefore, taking these elements as basis is important in terms of increasing the efficiency level of these activities. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Coğrafya | tr_TR |
dc.subject | Geography | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Doğal ortamın ortaöğretim düzeyindeki eğitim-öğretim faaliyetlerine etkisi: Şanlıurfa örneği | |
dc.title.alternative | The affects of natural environment on education activities in secondary education level: Sample of Şanliurfa | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-09-14 | |
dc.contributor.department | Coğrafya Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Natural environment | |
dc.subject.ytm | Native state | |
dc.subject.ytm | Secondary education | |
dc.subject.ytm | Secondary education students | |
dc.subject.ytm | Şanlıurfa | |
dc.subject.ytm | Education activities | |
dc.subject.ytm | Geology | |
dc.subject.ytm | Geomorphology | |
dc.subject.ytm | Geography | |
dc.identifier.yokid | 10261926 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HARRAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 558266 | |
dc.description.pages | 163 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |