Show simple item record

dc.contributor.advisorAkpınar, Burhan
dc.contributor.authorÇali, Naif
dc.date.accessioned2020-12-04T17:00:49Z
dc.date.available2020-12-04T17:00:49Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-31
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/93345
dc.description.abstractBu araştırma, ilkokullarda görev yapan yönetici ve öğretmenlerin hizmetkâr liderlik algılarının ne düzeyde olduğunu belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, tarama modelinde desenlemiştir. Araştırmanın verileri, 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Diyarbakır ilinde bulunan ilkokullarda görev yapan 26 yönetici 379 öğretmenden elde edilmiştir. Araştırma verileri, Hizmetkâr Liderlik Ölçeği ile toplanmıştır. Verilerin analizinde istatistiksel paket programı kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde yüzde, frekans, aritmetik ortalama, standart sapma gibi betimleyici istatistiklerle beraber bağımsız örneklem t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), tukey testi ve Kolmogrov Smirnov-Normal Dağılım testi kullanılmıştır. Araştırmada ilkokullarda görev yapan yönetici ve öğretmenlerin algılarına göre; eğitim kurumları yöneticilerinin hizmetkâr liderlik davranışlarını güçlendirme, hizmet ve vizyon boyutlarında incelenmiştir. Araştırma sonucunda katılımcıların hizmetkâr liderlik algılarının toplam puan üzerinden orta düzeyde olduğu ve bu algılarının; çalıştığı kurum türü, görev, medeni durum, öğrenim düzeyi, mezun olduğu fakülte, yöneticilikte hizmet yılı ve kurumdaki çalışan sayısı değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermezken; cinsiyet, yaş ve meslekteki hizmet süresi değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermiştir.
dc.description.abstractThis study was conducted to determine the level of servant leadership perceptions of administrators and teachers working in primary schools. The research was designed in the survey model. The data of the study were obtained from 26 managers and 379 teachers working in primary schools in Diyarbakır in 2018-2019 academic year. The research data were collected with the Servant Leadership Scale. Statistical package program was used for data analysis. Independent sample t-test, one-way analysis of variance (ANOVA), Tukey test and Kolmogorov Smirnov-Normality test were used with the obtained data, the percentage, frequency, arithmetic mean, standard deviation, such as descriptive statistics. According to the perceptions of administrators and teachers working in primary schools; and the servant leadership behaviors of educational institutions managers were examined in terms of strengthening, service and vision dimensions. As a result of the research, the participants' perceptions of servant leadership were at medium level over the total score; While there is no significant difference according to the variables of the type of institution, duty, marital status, education level, faculty to which he graduated, years of service and number of employees in the institution; a significant differences according to the variables of gender, age and duration of service in the profession have been found.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlkokullarda görev yapan yönetici ve öğretmenlerin hizmetkâr liderlik algılarının incelenmesi
dc.title.alternativeEvaluation of servant leadership perceptions of the managers and teachers working in primary schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-31
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10278813
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHARRAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid572952
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess