Show simple item record

dc.contributor.advisorŞen, Sedat
dc.contributor.authorAkçe, Merve
dc.date.accessioned2020-12-04T17:00:43Z
dc.date.available2020-12-04T17:00:43Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-01
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/93342
dc.description.abstractBu araştırmanın genel amacı, okul öncesi öğretmenlerinin psikolojik iklim algısını, yöneticilerin okul liderliği açısından incelemektir. Nicel araştırma yönteminde olan bu araştırmanın örneklemini, Şanlıurfa ili merkez ilçelerde, 2018-2019 Eğitim-Öğretim Yılında, bağımsız anaokulu ve ilköğretim okullarında görev yapmakta olan 621 okul öncesi öğretmeni arasından, uygun örnekleme yöntemiyle belirlenen 238 okul öncesi öğretmeni oluşturmuştur. Araştırma verilerinin toplanmasında, Psikolojik İklim Ölçeği ve Okul Liderliği Ölçeği kullanılmıştır. Ölçme araçlarının uygulanması sonucu elde edilen veriler, SPSS programıyla analiz edilmiştir.Araştırma sonucunda; bağımsız anaokulunda görev yapan okul öncesi öğretmenlerinin psikolojik iklime ilişkin algılarının örgütsel katkı ve onaylanma ve rol belirginliği alt boyutlarının, ilköğretim okulunda görev yapan okul öncesi öğretmenlerine göre daha yüksek düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Okul liderliğine ilişkin araştırmada elde edilen bulgulara göre; bağımsız anaokulunda görev yapan yöneticilerin okul liderliği davranışlarının daha olumlu olarak algılandığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca, okul yöneticilerinin okul liderliği davranışlarının okul yöneticisinin kıdemi ve okul öncesi öğretmeninin psikolojik iklim algı düzeyi ile arasında pozitif yönde ilişki olduğunu öne süren araştırma hipotezlerimiz doğrulanırken; yöneticilerin öğretmenlik deneyimi ile arasında pozitif yönde ilişki olduğunu öne süren araştırma hipotezimiz reddedilmiştir. Araştırmanın bulgularına dayalı olarak, bağımsız anaokulu kurumlarının yaygınlaştırılması önerilebilir.
dc.description.abstractThe general aim of this study is to examine the psychological climate perception of preschool teachers in terms of administrators' school leadership. The sample of this research, which is in the quantitative research method, is composed of 238 preschool teachers determined by convenience sampling method among 621 preschool teachers who work in independent kindergartens and primary schools in 2018-2019 educational year in Şanlıurfa. The Psychological Climate Scale and School Leadership Scale were used for collecting the data. Data obtained from the application of measurement tools were analyzed with SPSS for Windows program.As a result of the research; the perception of pre-school teachers working in independent kindergarten on psychological climate was found to be higher in organizational contribution and recognition and role clarity sub-dimensions than pre-school teachers working in primary school. According to the findings of the research on school leadership; it was concluded that the school leadership behaviors of the independent kindergarten school managers were perceived as more positive. In addition, our research hypothesis suggesting that there is a positive relationship between school administrators' seniority and pre-school teacher's psychological climate perception level along with school leadership behaviors of school administrators has been supported; however the research hypothesis suggesting positive correlation with the teaching experience of the administrators has been rejected. Based on the findings of the research, it may be recommended to expand independent kindergarten institutions.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul öncesi öğretmenlerinin psikolojik iklim algısının yöneticilerin okul liderliği açısından incelenmesi
dc.title.alternativeExamination of preschool teachers' psychological climate perception in terms of administrators' school leadership
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-01
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmPsychological climate
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmLeadership
dc.identifier.yokid10280488
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHARRAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid573631
dc.description.pages174
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess