Show simple item record

dc.contributor.advisorKarataş, Hülya
dc.contributor.authorSolmaz, Filiz
dc.date.accessioned2020-12-04T16:50:05Z
dc.date.available2020-12-04T16:50:05Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-10-15
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/93026
dc.description.abstractÇalışma Şanlıurfa il merkezinde okula devam eden sığınmacı çocukların yalnızlık ve depresyon durumlarının incelenmesi amacıyla tanımlayıcı olarak yürütülmüştür. Araştırmanın evrenini sığınmacı çocuklar için açılmış 18 tane okulun 6.,7. ve 8. sınıfına devam eden 1770 öğrenci oluşturmuştur. Rastgele örneklem hesaplama yöntemiyle seçilmiş olan 5 tane okul çalışmamızın örneklemini oluşturmuştur. Katılım oranı %85 olup, 549 öğrenciye ulaşılmıştır. Veriler sosyodemografik özellikler, Çocuklar İçin Depresyon Ölçeği (ÇDÖ) ve UCLA Yalnızlık Ölçeği'nden oluşan anket ile yüz yüze görüşme tekniği kullanılarak elde edilmiştir. Gerekli izinler alındıktan sonra araştırma yapılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde, SPSS 22.0 paket programı kullanılmıştır. Öğrencilerin %57.9'u kız, yaş ortalamaları 13.22±1.33'tür. Çocukların Depresyon Ölçeği'nden aldıkları puanın ortalaması 18.73±5.78, UCLA Yalnızlık Ölçeği'nden aldıkları puanın ortalaması ise 42.67±8.11 olarak belirlenmiştir. Annenin ve babanın sağlık durumu, göç sonrası istenilen düzeyde arkadaşın varlığı, savaş esnasında arkadaşlardan ve komşulardan ölen olması, kötü muamele ya da işkenceye maruz kalınması, ölü veya yaralı görülmesi, bombalı veya silahlı eyleme şahitlik, Şanlurfa'daki durumundan memnuniyet düzeyi ile depresyon puanı arasında, Türkiye'ye taşındıktan sonra istenilen düzeyde arkadaşın varlığı, savaş esnasında arkadaşlardan ölen olması, bombalı veya silahlı eyleme şahitlik, Şanlurfa'daki durumundan memnuniyet durumu ile de yalnızlık puanı arasında anlamlı bir fark bulunmuştur (p˂0.05). Bu çalışmada çocukların %46'sında depresyon saptanmış, %64.6'sı UCLA yalnızlık ölçeğinden 40 ve üzerinde puan almıştır. Bu nedenle sığınmacı çocukların ruhsal durumu ile ilgili daha fazla çalışma yapılarak daha yakından tanınmasının yanı sıra bu grubun zihinsel yönden korunması ve desteklenmesi için farkındalık çalışmalarının yapılması, bu çocukların ve ailelerinin yaşam koşullarının iyileştirilmesi önerilmektedir.Anahtar Kelimeler: Depresyon, yalnızlık, sığınmacı çocuklar, savaş ve çocuk,
dc.description.abstractStudy was performed as descriptive with the aim of evaluating loneliness and depression status of refugee children attending to school at Şanlıurfa city center. Target population of the study consisted a total of 1770 students attending to 6th, 7th and 8th grades of 18 schools built for refugee children. 5 school selected with random sample method consisted study sample. Participation level was 85% and a total of 535 students was reached. Presented sociodemographics was obtained by using face to face interview method with a survey consisted of Depression Scale for Children (CES-DC) and UCLA Loneliness Scale. Research was started after obtaining required consents. SPSS 22.0 package program was used for evaluating data. 57.9% and 42.12% of students were girls and boys; respectively. Mean age of students was 13.22±1.33 years. Mean scores of Depression Scale and UCLA Loneliness Scale in the sample were 18.73±5.78 and 42.67±8.11; respectively. Health status of parents, presence of friends at desired level after immigration, death of friends or neighbours during war, being exposed of abuse or torture, witnessing any dead or wounded person or bombing and armed action, level of satisfaction at the Şanlıurfa were found to be significantly different in terms of depression score whereas presence of friends at desired level after immigration, death of friends during war, witnessing bombing or armed action, level of satisfaction at the Şanlıurfa were found to be significantly different in terms of loneliness score (p<0.05). In this study, depression was identified 46% of children whereas 64.6% of children obtained 40 or more points in UCLA Loneliness Scale.Therefore, it has been suggested that more studies related with mental status of refugee children as well as awareness studies for mentally protecting and supporting this group are needed; and living conditions of these children and their families must be improved.Keywords: Depression, loneliness, refugee children, war and child.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHemşireliktr_TR
dc.subjectNursingen_US
dc.titleOkul çağındaki suriyeli sığınmacı çocukların yalnızlık ve depresyon durumlarının incelenmesi
dc.title.alternativeA study on status of depression and loneliness among school age syri̇an refugee children
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-10-15
dc.contributor.departmentHemşirelik Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLatency period
dc.subject.ytmChildren
dc.subject.ytmSyria
dc.subject.ytmSyrians
dc.subject.ytmAsylum
dc.subject.ytmDepression
dc.subject.ytmLoneliness
dc.subject.ytmWar
dc.subject.ytmCivil war
dc.subject.ytmRefugees
dc.identifier.yokid10179318
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityHARRAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid489939
dc.description.pages97
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess