Show simple item record

dc.contributor.advisorKaptan, Hasan
dc.contributor.authorNacar, Abdullah Suat
dc.date.accessioned2020-12-04T16:45:21Z
dc.date.available2020-12-04T16:45:21Z
dc.date.submitted1995
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/92907
dc.description.abstractöz Yüksek Lisans Tezi ŞANLIURFA YÖRESİ ANTEPFISTIKLARININ (Pistacia vera L.) BESLENME DURUMLARI, YAPRAK VE TOPRAKTAKİ BİTKİ BESİN ELEMENTLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİLER Abdullah Suat NACAR Danışman: Prof. Dr. Hasan KAPTAN Harran Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Toprak Anabilim Dalı 1995, Sayfa: 33 Bu çalışma Şanlıurfa yöresinde Antepfistığının (Pistacia vera L.) beslenme sorunlarını ortaya koymak amacıyla ele alınmış ve bahçe sûrveyi yöntemine göre 18 bahçe seçilmiştir. Seçilen bahçelerden toprak ve yaprak örneklen alınarak analizleri yapılmıştır. Elde edilen bulgulara göre; Antepfıstığı genellikle kırmızı-kahverengi topraklarda yetiştirilmektedir. Topraklar genellikle ün ve killi tın bünyede, pH orta ve ekstrem alkali ve bir bahçe dışında tuz problemi yoktur. Kireç kapsamları yüksek ve çok yüksektir. Toprakların organik madde, azot ve fosfor kapsamları az, potasyum, kalsiyum ve magnezyum kapsamları yeterlidir. Antepfıstığı yapraklarının azot, potasyum, kalsiyum, magnezyum ve mangan'da bazı bahçelerde noksanlık görülürken, tüm ünitelerin fosfor ve çinko kapsardan gizli noksanlık seviyesindedir. Araştırma sonucunda yaprakların ve topraklatın besin elementleri içerikleri arasında istatistiksel yönden önemli korelasyonlar bulunmuştur. Anahtar Kelimeler: Antepfıstığı, Şanlıurfa, Besin, Yaprak. Toprak.
dc.description.abstractII ABSTRACT Master Theis THE NUTRIENT STA TVS OFPİSTACHİO fPistacia vera L.) GROWN İN ŞANLIURFA AND CORELA TİONS BETWEEN SOIL AND LEAF SAMPLES NUTRIENT CONTENT Abdullah Suat NACAR Harran University Graduate School of Natural and Applied Sciences Department of Soil Sciences 1995, page: 33 This study was conducted for assesing the nutrient status of pistachio (Pistacia vera L.) orchards in Şanlıurfa region. For this study 18 orchards were selected and leaf and soil samples were collected from these orchards. The results of soil and leaf analysis observation in the orchards are as follows; Pistahio is generally grown in the redish- brown soils. The soils are generally in loam and clay loam texture and pH medium to extrem alkaline. There is not salinity problems in this orchards, only one orchard exept The lime content of the soils generally very high. The organic matter, nitrogen and phosphorus content of the soils are generally at low level. The potasium, calcium, and magnesium contents of the soils are generally at sufficient level. The nitrogen, potassium, calcium, magnesium and manganase levels of pistachio leaves are generally in sufficient level some of the orchards. The phosphorus and zinc aren't at sufficient. The results of this research has a significant statistical corelations between soil and leaf samples nutrient content. Key words: Pistachio, Şanlıurfa, Nutrient, Soil, Leaf, Corelation.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectZiraattr_TR
dc.subjectAgricultureen_US
dc.titleŞanlıurfa yöresi antepfıstıklarının (Pistacia vera L.) beslenme durumları, yaprak ve topraktaki bitki besin elementleri arasındaki ilişkiler
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmŞanlıurfa
dc.subject.ytmSoil
dc.subject.ytmPlant nourishment elements
dc.subject.ytmPistachio
dc.identifier.yokid55464
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityHARRAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid55464
dc.description.pages33
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess