Show simple item record

dc.contributor.advisorKarlı, Bahri
dc.contributor.authorGerger, Ferda
dc.date.accessioned2020-12-04T16:41:19Z
dc.date.available2020-12-04T16:41:19Z
dc.date.submitted1999
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/92781
dc.description.abstractÖZET Yüksek Lisans Tezi ŞANLIURFA İLİ MERKEZ İLÇE SEBZE İŞLETMELERİNİN EKONOMİK ANALİZİ VE PAZARLAMA SORUNLARI Ferda GERGER Harran Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Tarım Ekonomisi Anabilim Dalı 1999, Sayfa: 71 Bu araştırmada, Şanlıurfa ili Merkez ilçedeki tarım işletmeleri incelenmiş, bu işletmelerin ekonomik yapılan, yıllık faaliyet sonuçlan ile sermaye yapılanna bakılmış ve pazarlama sorunlan araştırılmıştır. Araştırmada populasyonu oluşturan sebze yetiştiricisi işletmeler, sebze arazisi büyüklüğüne göre, tabakalı tesadüfi örnekleme yöntemiyle üç gruba aynlmıştır. Bu gruplar, 1-30 dekar sebze arazisi olan işletmeler, 31-50 dekar sebze arazisi olan işletmeler ve 51 dekardan daha fazla sebze arazisi olan işletmelerdir. Veriler tabakalı tesadüfi örnekleme metodu ile belirlenen 50 örnek işletmeden toplanmıştır. İncelenen işletmelerdebir çiftçi ailesi ortalama 7.55 nüfusa sahiptir ve bu nüfusun % 53,2'sini erkek, % 46,8'ini kadınlar oluşturmaktadır. 7 ve yukan yaştaki nüfusun (% 64) öğrenim düzeyi daha çok ilköğretim ve okur-yazar düzeyindedir. Aile işgücü varlığı erkek işgücü birimi cinsinden 4,34 EİB olarak hesaplanmıştır. Ortalama işletme arazisi genişliği, işletme büyüklük gruplan itibariyle 21,74 da ile 92,85 dekar arasında değişmekte ve bu oran işletmeler ortalamasında 38,04 dekar olmaktadır. İncelenen tanm işletmelerinde aktif sermayenin % 81,76'sını çiftlik sermayesi ve % 18,24'ünü işletme sermayesi oluşturmaktadır. Pasif sermayenin ise, % 87,78'ini öz sermaye ve % 12,22' sini borçlar teşkil etmektedir. ANAHTAR KELİMELER: Sebze, ekonomik analiz, işletme arazisi, tarımsal gelir, gayri safi hasıla, brüt kâr, işletme sermayesi, aktif sermaye, pasif sermaye.
dc.description.abstractABSTRACT M.Sc Thesis ECONOMIC ANALYSIS AND MARKETTING PROBLEMS OF VEGETABLE FARMS IN CENTRAL TOWN OF ŞANLIURFA PROVINCE Ferda GERGER Harran University Institute of Applied Sciences Department of Agricultural Economics 1999, Page: 71 In this study, the farms in the central town of Şanlıurfa were investigated, and economical structures, annual activity results these farms of capital structures and marketting problems of them were examined. The vegetable growing farms were divided into groups with `stratified random sampling` methods according to their size of land. These groups were: i) the enterprises having 1-30 da area, ii) the ones having 31-50 da area, and iii) the ones having bigger than 51 da area. Data were collected from 50 farms chosen by using methods of `stratified random sampling`. In the farms examined, a farmer family had 7,55 person in average and, 53,2 % of this population was male and the rest was female. The family membres aged 7 or higher (64 %) mainly attended only to primary school or they were just literated. The workforce of families was calculated as 4.34 in male workforce unit (EİB). The average size of agricultural lands-within each size group-varied between 21,74 and 92,85 da. On the other hand, the average size of all farms land was 38,04 da. In the farms enterprises examined, while the active capital included farm capital (83,46 % of active capital) and astablishment capital (16,54 % of active capital), the passive capital consisted of own capital (87,78 %) and debts (12,22 %). KEY WORDS: Vegetable, economic analysis, land of farms, agricultural income, National Gross Production, gross profit, capital of farms, active capital, passive capital. nen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectZiraattr_TR
dc.subjectAgricultureen_US
dc.titleŞanlıurfa ili Merkez ilçe sebze işletmelerinin ekonomik analizi ve pazarlama sorunları
dc.title.alternativeAnalysis and marketting problems of vegetable farms in central town of Şanlıurfa province
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmEconomic analysis
dc.subject.ytmŞanlıurfa
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmVegetable farms
dc.identifier.yokid85333
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityHARRAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid85333
dc.description.pages71
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess