Show simple item record

dc.contributor.advisorŞengül, Turgay
dc.contributor.authorIşiklar, Naciye
dc.date.accessioned2020-12-04T16:28:15Z
dc.date.available2020-12-04T16:28:15Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/92384
dc.description.abstractBu çalışma, Kırıkkale ili kentsel alanında tüketicilerin tavuk ürünleri tüketim düzeyleri ve tüketim alışkanlıklarının incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla yapılan araştırma için gerekli veriler kentsel alanı temsil edecek şekilde farklı gelir ve eğitim düzeylerine sahip ailelerden anket yoluyla elde edilmiştir. Anket çalışmaları 2009-Nisan-Temmuz aylarında yürütülmüştür. Araştırma sonuçlarına göre, incelenen ailelerde kişi başına yıllık tavuk eti tüketimi ortalama olarak 14.9 kg, aile başına yıllık tavuk eti tüketimi ise 59.5 kg, aile başına aylık yumurta tüketimi 104.7 adet, kişi başına yıllık yumurta tüketimi ise 314.1 adet olarak bulunmuştur. Tüketicilerin gelir düzeylerinin artmasıyla yumurta tüketim düzeylerinin de arttığı belirlenmiştir. Tüketicilerin yumurta alım sıklığı; %49.3 oranında ayda bir satın aldıkları gözlenirken,%25.7'si haftada bir satın almaktadır. Tüketicilerin ortalama %32.7'si beyaz renkli yumurta, %53.3'ü kahverengi yumurta almayı tercih etmektedirler. Ailelerin çok önemli bir kısmı (%83.3), yumurtayı öncelikle sabah kahvaltılarında tüketmek amacıyla aldıkları gözlemlenmiştir. Tüketicilerin tavuk eti alım sıklığı incelendiğinde %36'sının ayda bir kere tavuk eti satın aldıkları gözlenirken, %35.7'si haftada bir, %22.7 iki haftada bir ve %3.6'sının haftada birden fazla tavuk eti aldıkları tespit edilmiştir. Tüketicilerin ortalama %32 tavuk etini tüm olarak satın alırken, %%66 parça halinde satın aldıklarını bildirmişlerdir. Tavuk etinde en çok tercih edilen kısım %52.7 oranı ile but eti olurken, bunu %23.7 ile göğüs eti izlemektedir. Tavuk etini bütün halde alanların %54'ü karkasın orta büyüklükte olmasını arzu etmektedirler. %76.9 oranında ailenin tavuk etini marketten almayı tercih ettikleri tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThis study was desingned to investigate the level of chicken products pattern of consumers in Kırıkkale. The datebase of the present study was made up by surveying the people representing different groups of standart of living and level education. The survey was carried out between April and July, 2009. According to the results obtained among the families investigated, while the consumption of chicken meat per person was 14.9 kg, this was 59.5 kg per family, average monthly egg consumption per family was found to be 104.7 and annual egg consumption per person was 314.1. It was determined that the rate of egg consumption increased as the income level of the family increased. The study revealed that 49.3% of consumers purchased eggs once a month while 25.7% of the consumers preferred purchasing eggs a week. The color preference of the consumers was determined to be 32.7% white eggs and 53.3%was brown eggs. An important amount of the consumers (83.3%) indicated that they consume eggs primarily for breakfast. It was also noticed that while 36% of the consumers bought chicken meat once a month, 35.7% of the consumers had once a week, 22.7% of them purchased once in every two weeks and 3.6% of consumers bought more than once a week. In average, 32 percent of the consumers preferred to buy chicken as a whole. The ratio of the consumers preferred to purchase chicken as parts was 66 percents. The most preferred part of chicken was legs with preference of 52.7 percent of consumers. This was followed by breast with 23.7 percent preference. 54 percent of the consumers who favour to buy chicken as a whole, want to have a medium size carcass. Consumers (76.9 percent) preferred to buy chicken from the markets.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectZiraattr_TR
dc.subjectAgricultureen_US
dc.titleKırıkkale ili kentsel alanında tüketicilerin tavuk ürünleri tüketim düzeyleri ve tüketim alışkanlıklarının incelenmesi üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeProvince in the field of urban consumer Kirikkale chicken products consumption levels of a study on the research and consumption habits
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentZootekni Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid360687
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityHARRAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid260036
dc.description.pages67
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess