Betonarme taşıyıcı sistemlerde doğrusal olmayan davranış ve çözümleme
dc.contributor.advisor | Bilgehan, Mahmut | |
dc.contributor.author | Güneş, Muhammed Raşid | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T16:26:51Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T16:26:51Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/92343 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, Deprem Bölgelerinde Yapılacak Binalar Hakkında Yönetmelik 2007'de anlatılan, yapı kapasitesinin ve performans düzeyinin elde edilmesi için uygulanan `Doğrusal Elastik Yöntemler' ile `Doğrusal Olmayan Elastik Yöntemler'e ve bu yöntemlerim algoritmalarına değinilmiştir. Yönetmelikte yer alan yapı performans düzeylerine ve bu düzeylerin sınır değerlerine ilişkin koşullar irdelenmiştir. Mevcut yapıların kapasitelerinin belirlenebilmesi için yapıdan toplanması gereken bilgilere bu bilgilere göre yapılan değerlendirme kriterlerinin neler olduğu üzerinde durulmuştur.Tüm bu yönetmelik bilgileri doğrultusunda; taşıyıcı sistem bakımından birbirinden farklı 3 adet yapı seçilmiş ve bu yapılarda; farklı beton sınıfları, yetersiz kenetlenme ve korozyon oranları kullanılarak yapıların kapasite eğrileri ve performans düzeyleri elde edilmiştir. Elde edilen bu sonuçlar mukayeseli bir biçimde karşılaştırılmış ve taşıyıcı sistem, beton sınıfı, donatı korozyonu ve yetersiz kenetlenme durumlarına göre yapılar ayrı ayrı değerlendirilmiştir. Perdeli sistem, perdeli-çerçeveli sistem ve çerçeveli sistem olarak ele alınan yapıların performans düzeylerindeki değişikliğin belirleyici parametresi belirlenmeye çalışılmıştır.Performans düzeyleri belirlenirken yüksek beton dayanımında dâhi HK düzeyinin sağlanmaması veya CG düzeyinin sağlanmamasının nedeni olarak, kirişlerin çabuk güç tükenmesine ulaştıkları görülmüştür. Bu nedenle, yönetmelikte kirişler için belirtilen etki/kapasite oranlarının, HK ve CG performans düzeylerinin belirlenmesinde kullanılan kiriş eleman hasar durumlarının detaylı bir şekilde irdelenmesi gerektiği sonucuna ulaşılmıştır. Beton kalitesi, donatı korozyonu, yetersiz kenetlenme oranı gibi faktörlerin önüne geçilebilmesi için yapım zincirinde yer alan tüm halkaların (mimar, mühendis, işçi, müteahhit..v.b) uzmanlarca bilgilendirilmesi ve kontrol mekanizmalarının güçlendirilmesi zarureti belirtilmiştir. | |
dc.description.abstract | In this study, building capacity and performance level is applied to obtain the 'Linear Elastic Methods' and ' Non-Linear Elastic Methods? and algorithms of these methods are mentioned which is described in Earthquake Regulations for Buildings 2007. Structure performance levels and limit values of these levels and conditions of these were discussed. It was focused on needed information about structure to determine the capacity of existing structures and what the evaluation criteria with respect to these information that is used.All the information in accordance with this regulation; three different buildings were chosen in point of design type and in these buildings structure capacity curves and performance levels were obtained by using different concrete class, inadequate interlocking and corrosion rates. Obtained results were compared comperatively and structures were evaluated individually according to design type, concrete class, reinforcement corrosion and inadequate interlocking. It was studied to determine decisive parameters of change in performance levels of buildings that constructed as sheer-wall system, sheer wall-frame system and frame system.While performance levels was being determined, even high-strenght concrete was used, the reason of not reaching level of HK or CG is beams were quickly reached by the power drain. Therefore, it is needed to investigate effect/capacity rates specified in the regulation for beams, damaged beam situations which is used to determine performance level of HK and CG in detail. To prevent concrete quality, reinforcement corrosion and inadequate interlocking ratio problems the chain circles of construction (architects, engineers, workers, contractors, etc. ..) experts to inform and strengthen the control mechanisms are necessity. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İnşaat Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Civil Engineering | en_US |
dc.title | Betonarme taşıyıcı sistemlerde doğrusal olmayan davranış ve çözümleme | |
dc.title.alternative | Nonlineer behavior and analysis on reinforced concrete structural system | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 396581 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HARRAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 286988 | |
dc.description.pages | 154 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |