Show simple item record

dc.contributor.advisorKısa, Murat
dc.contributor.authorAslan, Zekeriya
dc.date.accessioned2020-12-04T16:25:06Z
dc.date.available2020-12-04T16:25:06Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/92301
dc.description.abstractBu çalışmada eksenel yüke maruz, tek çatlak içeren dairesel kesitli kirişlerin stabilite ve titreşim davranışları incelenmiştir. Kirişlerin burkulma yükü ve doğal frekanslarının hesaplanması için sonlu elemanlar metodu kullanılarak bir bilgisayar programı hazırlanmıştır. Kusurlu yapılardaki çatlaklar çeşitli şekillerde modellenmektedir. Bu çalışmada kullanılan model ise kütlesiz burulma yayı modelidir. Yayın rijitliği, kırılma mekaniği teorileri kullanılarak hesaplanan gerilme şiddet faktörü ve şekil değiştirme enerjisi salıverinim oranlarına ait esneklik matrisinin tersi alınarak türetilmiştir. Önerilen metodu açıklamak ve çatlak derinliği ve konumunun yapının burkulma yükü ve doğal frekansı üzerindeki etkilerini araştırmak için sayısal örnekler verilmiş ve hazırlanan deney düzeneği yardımıyla bu örneklerden biri için deneysel veriler elde edilmiştir. Sayısal örnekler ve deney sonuçları önerilen metodun basit ve güvenilir bir metot olduğunu göstermiştir.
dc.description.abstractIn this study stability and vibration behavior of circular cross-section beams with a single crack subjected to axial load is investigated. A computer program which uses the finite element method is prepared to determine the buckling loads and natural frequencies of the beams. There are various modeling types of the damaged structures and in this study, massless spring model is used The stiffness of the spring is derived from the linear elastic fracture mechanics theory as the inverse of the compliance matrix calculated using stress intensity factors and strain energy release rate expressions. Numerical examples are given for explaining the proposed method and investigating the effects of the depth and location of crack on critical buckling load and natural frequencies of cracked beam and experimental data were taken with prepared experiment setup for one of the given examples. It is shown through the numerical examples and experiments that the proposed method is a simple and efficient method.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.subjectMühendislik Bilimleritr_TR
dc.subjectEngineering Sciencesen_US
dc.titleEksenel yüklü dairesel kesitli kusurlu kirişlerde titreşim probleminin sonlu elemanlar yöntemi ile modellenmesi
dc.title.alternativeFinite element modelling of vibration and stability of cracked circular cross-section beams subjected to axial load
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMakine Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmFinite element method
dc.subject.ytmStability
dc.subject.ytmCrack
dc.subject.ytmVibration
dc.identifier.yokid421591
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityHARRAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid386750
dc.description.pages169
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess