Bozuk düzeni bağlama öğretiminde başlangıç düzeyine yönelik bir model önerisi
dc.contributor.advisor | Somakçı, Pınar | |
dc.contributor.author | Alan, Mehmet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T15:26:02Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T15:26:02Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/90833 | |
dc.description.abstract | Bağlama, Orta Asya Türk çalgılarından kopuz'a kadar dayanan ve büyük bir ailesi olan halk çalgımızdır. Günümüze değin gelen yapısıyla, hem ulusal müziğimizi hem de evrensel müzik yapılarını seslendirebilmesi açısından ülkemizde çok önemli bir yere sahiptir. Bağlamanın yapısı incelendiğinde, geleneksel Türk makamlarının yanında, evrensel müziği de çalabilmesi sebebiyle, dünya çalgısı olma özelliğine sahip olduğu açıkça görülür. Bağlama eğitiminde ise, istenilen seviyeye ulaşıldığını söylemek zordur.Bu sorunun çözümüne yönelik olarak yapılan araştırma ve model önerisi araştırmacı tarafından ele alınmıştır. Bu araştırmanın amacı, başlangıç düzeyi bozuk düzen bağlama öğretimine sistematik bir yaklaşım niteliği taşıyan model önerisinde bulunmaktır. Bu amaç doğrultusunda, yaklaşık 19 metot incelenmiş ve 8 alan uzmanının görüşlerine başvurulmuştur.Sonuçta, incelenen kitaplarda yer alan bağlama öğretim alıştırmalarının kimilerinde sistematik yapı olsa da, dizi-seyir alıştırmalarının kullanılmadığı görülmüştür. Bunun yanı sıra, alan uzmanlarının verdikleri yanıtlarda dizi-seyir alıştırmalarının olmadığı yolundadır. Değerlendirmeler sonucunda, ihtiyaca uygun başlangıç seviyesinde ana seslerden oluşan sistematik bir model önerilmeye çalışılmıştır.Anahtar Kelime: Bağlama, Bozuk Düzeni Bağlama Öğretimi, Dizi-Seyir Alıştırmaları. | |
dc.description.abstract | Baglama is a fundamental folkloric instrument with its wide family and roots dating back to kopuz, one of the Turkic musical instruments from the Central Asia. It is of great importance in our country with its extant structure which is able to sound both our national and universal musical structures. When analyzed, its characteristics to become a world instrument can be seen as it has the capacity to sound traditional Turkish modes as well as universal ones. However, it is hardly so in education of Baglama in terms of reaching a stable, desired level of quality.The research and the model proposal aimed at resolving this issue, has been conducted by the researcher. The purpose of this research is to propose a model as a systematic approach towards the teaching of ?bozuk chord? of Baglama in beginner level. In parallel with this purpose, 19 methods found in the sources specified have been studied and 8 professionals of the field have been consulted.In conclusion, it was observed that were not used in serial-scale exercises in the books studied even though some of the exercises of Baglama teaching has the systematic structure. Additionally, the responses of the experts of the field given in the semi-configured interviews states that exercises which uses as serial-scale exercises does not exist. With the evaluation of the data and opinions, a new systematic model consisting of main notes in beginner level is proposed.Keywords: Baglama, Teaching Bozuk Disposal of Baglama, Serial-Scale Exercises. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Bozuk düzeni bağlama öğretiminde başlangıç düzeyine yönelik bir model önerisi | |
dc.title.alternative | A model proposal aimed at the beginner level in teaching of bozuk disposal of baglama | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türk Müziği Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Serials | |
dc.subject.ytm | Instrumentation techniques | |
dc.subject.ytm | Tezene | |
dc.subject.ytm | Instrumental education | |
dc.subject.ytm | Bağlama (Müzik aleti) | |
dc.subject.ytm | Musical instruments | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.identifier.yokid | 431445 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HALİÇ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 342439 | |
dc.description.pages | 86 | |
dc.publisher.discipline | Türk Musikisi Sanat Dalı |