Show simple item record

dc.contributor.advisorTemir, Şebnem R.
dc.contributor.authorİnnap, Havva Sinem
dc.date.accessioned2020-12-04T15:25:51Z
dc.date.available2020-12-04T15:25:51Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/90827
dc.description.abstractRenk ve rengin moda tasarımı üzerindeki etkisi başlıklı çalışmanın amacı moda tasarımında rengin önemini tüketiciye nasıl yansıtıldığı beğenisine uygunluğunu rengin tasarımdaki önemini belirtmektir.Birinci bölümde renk kavramı, rengin keşfedilmesi, algıda renk başlığı altında ışıkta ve boyada renk konuları incelenmiştir. Rengin tanımlama ölçütleri olan tür, değer ve doygunluk konularının dışında rengin kimyasal ve fiziksel yapısını, ana ve ara renkler, renk zıtlıkları, sıcak ve soğuk renkler, renk uyumu ve biçim ilişkisi anlatılmıştır.İkinci bölümde ise rengin insan üzerindeki psikolojik etkileri ve renk türleri detaylı bir şekilde görsellerle ifade edilmiştir.Üçüncü bölümde rengin moda ile ilişkilendirilmesi, modanın tarihinin renklerle olan anlatımı bulunmaktadır.Son bölümde moda ve renk başlığı altında rengin modaya nasıl aktarıldığı renk tahmin aşamaları ve renk tahmini yapan kurumların oluşum ve tahmin süreci ve modanın ve rengin geleceği konuları araştırılmıştır.Anahtar Kelimeler: Moda, Renk, Psikoloji
dc.description.abstractThe aim of the study called?? colour and the influence of the colour in fashion design?? is explaining the importance of the colour in designing, how it influence in addeptation consumers and colour in fashion design.In the first part the concept of color, color discovery, perception, color and paint colors were examined under the light. Criteria for defining the kind of color, value, and saturation of the color, with the exception of chemical and physical structure, main and intermediate colors, color contrasts, warm and cool colors, color harmony and form relations are discussed.In the second part of the color and the color types of psychological effects on human beings are expressed in a detailed visuals. In the third chapter of the color associated with the fashion, fashion history, the expression of colors are available.In the last part of the color, fashion, fashion and color under the heading of the last section how to transfer the color estimation and forecasting processes and the formation of institutions engaged in the process of color forecasting and future issues of fashion and color were investigated.Keywords: Fashion, Colour, Psychologyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGiyim Endüstrisitr_TR
dc.subjectClothing Industryen_US
dc.subjectTekstil ve Tekstil Mühendisliğitr_TR
dc.subjectTextile and Textile Engineeringen_US
dc.titleRenk ve rengin moda üzerindeki etkisi
dc.title.alternativeColour and the infuluence of the colour in fashion design
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTekstil ve Moda Tasarımı Anasanat Dalı
dc.subject.ytmColors
dc.subject.ytmHuman psychology
dc.subject.ytmFashion
dc.subject.ytmClothing industry
dc.subject.ytmClothes
dc.identifier.yokid442366
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHALİÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid342396
dc.description.pages159
dc.publisher.disciplineTekstil ve Moda Tasarımı Sanat Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess