Show simple item record

dc.contributor.advisorErkollar, Alptekin
dc.contributor.authorYildirim, Emrah
dc.date.accessioned2020-12-04T15:25:39Z
dc.date.available2020-12-04T15:25:39Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/90820
dc.description.abstractGünümüzde yaşanan değişimlerle birlikte sunulan ürün ve hizmetlerdeki çeşitlilik artmış, müşterilerin tercih olanakları da artmış, bu durum işletmeler arasındaki rekabeti artırmıştır. Bilim ve teknolojideki ilerlemeler, her alana yansıdığı gibi müşteri ilişkileri yönetimine de yansımış ve etkin bir müşteri ilişkileri yönetiminin vazgeçilmez unsurları haline gelmişlerdir. Bu araştırma, müşteri ilişkileri yönetiminde bilgi yönetimi ve teknoloji desteği ile pratikteki bir örnek uygulamanın analizini ortaya koymak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Amaç doğrultusunda The Nielsen Company için durum çalışması yapılmıştır. Araştırma sonucunda; The Nielsen Company'nin müşteri ilişkileri yönetiminde bilgi ve teknolojiyi yeterli düzeyde kullandığı, ancak bu alandaki gelişmelere uyumlu olarak gerek bu altyapıyı ve gerekse bu alandaki işletme içindeki faaliyetlerini geliştirmesinin ve bu değişimlerin uygulanmasının önemli olduğu ve yapılmadığı takdirde, gelecekte müşteri ihtiyaç ve beklentilerine yanıt veremeyecek duruma düşeceği belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Müşteri İlişkileri Yönetimi, Bilgi Yönetimi, Analitik Müşteri İlişkileri Yönetimi
dc.description.abstractDue to the developments nowadays, the variety in production and services has increased. Furthermore, choice opportunities have increased, so this situation has increased the competition between companies. The developments in science and technology have an important impact on not only customer relationship management but also nearly every field and they have become indispensible elements of effective customer relationship management. This research has been done to reveal the analysis of the model implementation in practice with the support of technology and knowledge management in customer relationship management. In accordance with this purpose, a case study has been done at The Nielsen Company. In conclusion of this research, The Nielsen Company has been using the necessary knowledge and technology in customer relationship management adequately. However, if The Nielsen Company does not improve and update its knowledge and technology substructure, it is supposed that the company will not be able to respond to the needs and expectations of the customers.Keywords: Customer Relationship Management, Knowledge Management, Analytical Customer Relationship Managementen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleMüşteri ilişkileri yönetiminde bilgi yönetimi ve teknoloji desteği ile CRM analizi
dc.title.alternativeCRM analysis with the support of technology and knowledge management in customer relationship management
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCustomer relationships management
dc.subject.ytmInformation management
dc.subject.ytmTechnology
dc.subject.ytmTechnology utilization
dc.subject.ytmAnalytical hierarchy method
dc.subject.ytmManagement
dc.subject.ytmCustomer relationship
dc.identifier.yokid442560
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHALİÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid342398
dc.description.pages112
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess