Türk müziği çalgıları ve Viyolonsel için model bir oda müziği beste çalışması
dc.contributor.advisor | Torun, Mutlu | |
dc.contributor.author | Madanoğlu, Naci | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T15:25:34Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T15:25:34Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/90817 | |
dc.description.abstract | ?Türk Müziği Çalgıları Ve Viyolonsel İçin Model Bir Oda Müziği Beste Çalışması?, konu başlıklı bu tezde, Türk müziğinin çok seslendirilmesi çalışmalarına ve bu alanda repertuar oluşturulmasına katkı sağlama amacı doğrultusunda besteler ve çok seslendirmeler yer almaktadır.Bu çalışmada ayrıca, Türk müziği çalgıları için kapsamlı bir oda müziği geleneğinin hayata geçirilmesi, dolayısıyla çalgıların gelişimini tetikleyecek bir yaklaşımın oluşturulmasına katkı sağlama önemli kazanımlardan biri olacaktır.Çok seslendirilen eserler Türk müziğinin usta bestecilerinden; Hasip Dede'nin ?Nihavent Saz Semaisi? , Hacı Arif Bey' in ?Vücud İkliminin Sultanısın Sen? ,İsmail Hakkı Bey'in ?Nerelerde Kaldın Ey Servi Nazım? ve Mutlu Torun'un ?Segâh Maye Nefes? isimli kompozisyonlarıdır.Eserlerin bestelenişinde kullanılan armonik yapı, üçlü armoni, dörtlü armoni, ve yirminci yüzyıl başından itibaren bestecilerin kullandığı; belirli bir fonksiyona bağlı kalmayan, tabii ya da suni yedili-dokuzlu-on birli gibi akorların ve aralıkların kullanıldığı bir özellik taşımaktadır.Yatay (polifonik) ve dikey (homofonik) çok seslilik özellikleri taşıyan eserlerde, sade bir cümle yapısı öngörülmüş karmaşık form yapılarıyla eserlerin kolay anlaşılabilmesi ve icra edilebilirliği engellenmemeye çalışılmıştır.?Türk Beşleri? ile başlayan, sonraki kuşaklarla sürdürülmeye çalışılan bir bakış açısıyla; estetik değer taşıyan, bilim ve sanat değeri taşıyan, kendi kültür değerlerinden uzak olmayan, aynı zamanda kendi sınırları dışında da kabul görme iddiasında olan bir düşünceyle hareket edilmeye özen gösterilmiştir.Bu çalışmanın ulusal ve uluslar arası alanda oda müziği repertuarı oluşturmanın yanı sıra, Türk Müziği Konservatuarları, Eğitim Fakültelerinin ve Güzel Sanatlar Liselerinin müzik bölümlerinde orkestra ve oda müziği eğitiminde çok önemli bir ihtiyacı karşılayabileceği inancı ve dileğini taşıyoruz.Anahtar Kelimeler: Türk müziği, Oda müziği, Armoni, Çok seslilik | |
dc.description.abstract | ?A Model for Musical Composition within the framework of Chamber Music for Turkish Music Instruments and Cello? as being the subject of this dissertation, musical pieces and compositions in polyphonic form are included in the work, in order to contribute to polyphonic performances of Turkish Music and creation of a repertory.Moreover in this dissertation, triggering a development and transformation process for Turkish Musical Instruments through implementing a comprehensive chamber music tradition will be one of the primary goals.The polyphonic performances within the dissertation are of some of the master composers of Turkish Music, which are; ?Nihavent Saz Semai? of Hasip Dede, ?Vücut İkliminin Sultanısın Sen? of Hacı Arif Bey, ?Nerelerde Kaldın Ey Servi Nazım? of İsmail Hakkı Bey and ?Segah Maye Nefes? of Mutlu Torun.The harmonic models that are used in these compositions are triads, quartals harmonic systems and irregular natural or synthetic 7th, 9th and 11th degree chords and intervals which are being used by composers from the beginnings of 20th century.Within these polyphonic (horizontal) and homophonic (vertical) compositions, plain sentence structures are preferred, and easy interpretation and easy performing are assured by avoiding complex formal structures.With an approach initiated by ?The Turkish Five? and passed to the next generations, this has been conducted in a manner of esthetical, scientific and artistic values and which is not a part from its own cultural values and which is at the same time claiming to be accepted out of its boundaries.This work, being a useful guide to national and international works for creating chamber music repertory, is also being claimed as a means of meeting the demands of orchestral and chamber music education in Turkish Musical Conservatories, Education Faculties and Fine Arts High Schools? musical departments.Key Words : Turkish Music, Chamber Music, Harmony, Polyphony | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Türk müziği çalgıları ve Viyolonsel için model bir oda müziği beste çalışması | |
dc.title.alternative | A model for musical composition within the framework of chamber music for Turkish music instruments and Cello | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türk Müziği Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Musical instruments | |
dc.subject.ytm | Turkish music | |
dc.subject.ytm | Cello | |
dc.subject.ytm | Chamber music | |
dc.subject.ytm | Compositions | |
dc.subject.ytm | Harmony | |
dc.subject.ytm | Polyphonic music | |
dc.identifier.yokid | 445963 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HALİÇ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.type.sub | proficiencyinArt | |
dc.identifier.thesisid | 342415 | |
dc.description.pages | 88 | |
dc.publisher.discipline | Türk Musikisi Sanat Dalı |