Çocuk kitaplarında kültürün illüstrasyona etkileri
dc.contributor.advisor | Sezer, Nuri | |
dc.contributor.author | Aydin, Hasan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T15:25:15Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T15:25:15Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/90807 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma çocuk kitapları illüstrasyonları hakkında genel bilgilerin neler olmaları gerektiği, işlevleri, türleri, teknikleri, çocuğun kitapla olan ilişkisini araştır- manın genelinde bahsedilen çocuk kitabı illüstrasyonlarının taşıması gereken özellikleri barındıran ve kültürün illüstrasyona olan etkilerinin örneği kapsamındadır. Çocuk konuşmaya başlamadan önce bakıp tanımayı öğrenir. Nitekim çocukgelişiminde görme ile öğrenme arasında çok yakın bir bağ kurulur. Henüz okumayı bilmeyen çocuk için kitapta ilgi çekici ilk şey kapak ve illüstrasyondur. Çocuk kitaplarına yaklaşımdaki farkları birçok boyutta inceleyebilirsiniz. Örneğin, konularınseçimi, gerçekçilik payı, kültürel değerlere verilen önem ve buna bağlı olarak resimli çocuk kitaplarının rolünün ne olması gerektiği, çocuk yetiştirmekten ne anladığımız gibi konulara değinmektedir.İkinci bölümde, kültürün tanımı, kökeni, gelişimi, aşamaları, geçmişten gü- nümüze tarihsel süreci anlatılmıştır. Üçüncü bölümde, illüstrasyonun tanımı, kökeni, gelişimi, aşamaları, dünyada ve Türklerde geçmişten günümüze tarihsel süreci veçocukların kitapla olan ilişkisi anlatılmıştır. Dördüncü bölümde, Kültürün Doğu illüstrasyona, Batı illüstrasyona ve Türklerde illüstrasyona olan etkileri anlatılmıştır. Anahtar Kelimeler: Kültür, illüstrasyon, kültürün illüstrasyona olan etkileri | |
dc.description.abstract | This study stands as an example for the effects of culture on illustration be- side giving general information about illustration in children's books, what characteristics that it should have in terms of its functions, kinds and techniques and it alsofocuses on the relation of children with the book. The children learn visually before they learn how to speak. There is a closerelationship between visual perception and learning. The first thing that takes theattention of a kid who doesn't know how to read is the cover of the book and the illustration in it. There are various approaches to children books in terms of the subject selection, degree of reality, the importance given to cultural values, what kind of a role that illustrated children books should play and what we know about raising achild.In the second part, the definition of culture, its origin, development and historical process is analysed. The third part is based on the definition of illustration, its origin, development and historical process in Turkey and the world and children'srelation with book. The fourth and the final part focuses on the effects of culture onillustration in the Eastern, Western Civilisations and Turks. Keywords: Culture, illustration, the effects of culture on illustration | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Çocuk kitaplarında kültürün illüstrasyona etkileri | |
dc.title.alternative | The effects of culture on illustration in children's books | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Grafik Tasarımı Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Books | |
dc.subject.ytm | Children's books | |
dc.subject.ytm | Illustration | |
dc.subject.ytm | Culture | |
dc.subject.ytm | Cultural effect | |
dc.subject.ytm | Graphics | |
dc.subject.ytm | Graphic arts | |
dc.identifier.yokid | 431700 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HALİÇ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 342430 | |
dc.description.pages | 111 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |