Okulöncesi öğretmenlerinin müzik eğitimine yönelik algıladıkları yeterlilikler ve müzik eğitimi ortamlarına yönelik düşüncelerinin belirlenmesi (İstanbul ili Esenler örneği)
dc.contributor.advisor | Akdemir, Müslüm | |
dc.contributor.author | Şahin, Hülya | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T15:24:56Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T15:24:56Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/90797 | |
dc.description.abstract | ÖZETBu araştırmanın amacı, İstanbul'un Esenler İlçesinde görev yapan okulöncesi öğretmenlerinin, müzik eğitimine yönelik algıladıkları yeterlilikleri ve müzik eğitimi ortamlarına yönelik düşüncelerinin tespit edilmesidir.Bu çalışma kapsamında;.Birinci bölümde, okulöncesi çocukların eğitimiyle ilgili İlkçağ filozoflarından Rönesansa, Osmanlı'daki yaklaşımlardan Cumhuriyetin ilk yıllarındaki uygulamalara değin süreç ele alınmıştır, MEB'in okulöncesi eğitimiyle ilgili amaç ve ilkeler belirtilerek, müziğin çocuğun eğitimindeki kullanım alanları incelenmiştir. Mevcut eğitim mevzuatımızda okulöncesi eğitiminde müziğin kullanılmasına yönelik, alan öğretmenlerinin rol/nitelikleri belirtilerek araştırma konusuyla ilgili temel kavramlara yer verilmiştir.İkinci bölümde ise araştırma örneklemine konu olan Esenler İlçesi'nin demografik özellikleri açıklanmış, kullanılan araştırma yöntemi ve uygulamanın yapıldığı okul ve öğretmen sayıları belirtilmiştir.Üçüncü bölümde ise, yapılan araştırmanın istatistiksel verileri ortaya konarak bulgular yorumlanmıştır. Araştırma sonuçlarından elde edilen bulgulara göre, okulöncesi öğretmenlerinin lisans öğreniminde almış oldukları müzik eğitimini yeterli buldukları tespit edilmiştir. Ancak Öğretmenlerin lisans programlarında almış oldukları müzik eğitiminin yeterliliği ile ilgili verdikleri cevaplar ve araştırma konusuyla ilgili yönelttiğimiz sorular arasında manidarlık tespit edilememiştir. Öğretmenlerin büyük bir çoğunluğunun, çalgı eğitimi, nota okuma/ solfej, çocuk şarkıları repertuarı, yaratıcı dans /şarkılı oyun, müzikli drama konularında hizmet içi eğitim seminerlerine ihtiyaç duydukları tespit edilmiştir.Okul yönetiminin müzik eğitimine desteği yüksek olarak tespit edilmesine rağmen, sınıflarda müzik eğitiminde kullanılmak üzere meteryal yetersizliği oranının yüksek olduğu belirlenmiştir.Ayrıca anket katılımcılarının tamamına yakını, okulöncesi müzik etkinliklerini, müzik öğretmenlerinin uygulaması gerektiği yönünde görüş bildirmiştir.Araştırma verileri yorumlanarak, okulöncesi öğretmenlerinin, tespit edilen, müzik eğitimiyle ilgili algıladıkları yeterlilikler ve karşılaşılan güçlükler doğrultusunda geliştirilen çözüm önerileri sunularak, çalışma sonlandırılmıştır.Anahtar Kelimeler: Anasınıfı, Okulöncesi, Müzik | |
dc.description.abstract | ABSTRACTThis research is intended to identify the perceived proficiencies on music education and considerations of music education media of pre-school teachers? in Esenler district of İstanbul, Turkey. Within the context of this study:In the first chapter; continuum starting from ancient philosophers, the Renaissance, approaches in the Ottoman Empire and to the implementations in the first period of republic is examined for pre-school children education; Turkish Ministry of National Education?s pre-school aims and principles specified; areas of usages of music in children education are examined. Roles/qualifications of branch teachers? on the use of music in pre-school education in our current educational legislation are explained and the basic concepts of research on the subject are described.In the second chapter; the demographic specifications of Esenler district, which is the subject of research sample, indicated; research method, the number of schools -where the questionnaire were conducted- and the number of teachers -who took the questionnaire- are specified.In the third chapter; the statistical data of the research is indicated and the indications are interpreted.According to the indications of the research: it is confirmed that the music education which pre-school teachers have taken in their undergraduate programsfind adequate by themselves. However; there is not a significant relationship between their answers about the sufficiency of music education in undergraduate programs and the questions related to the subject of the research. A clear majority of the teachers are in need of in-service training seminars of instrument training, solfeggio, repertoire of children?s songs, creative dancing, singing theater and musical dramas.Despite of the high support of the school management for music education; the materials for music education in classrooms are insufficient.In addition, almost all the survey participants agreed that the pre-school music activities should be implemented by music teachers.The research data are interpreted; solution recommendations developed on the perceived proficiencies of pre-school teachers? on music education and encountered difficulties; and then the research is concluded.Keywords: Kindergarten, Pre-school, music. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Okulöncesi öğretmenlerinin müzik eğitimine yönelik algıladıkları yeterlilikler ve müzik eğitimi ortamlarına yönelik düşüncelerinin belirlenmesi (İstanbul ili Esenler örneği) | |
dc.title.alternative | Determination of pre-school teachers perceived proficiencies on music education and considerations of music education media (İstnbul city for example Esenler) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türk Müziği Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Music education | |
dc.subject.ytm | Teacher perception | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Professional competence | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Preschool period | |
dc.subject.ytm | Preschool education | |
dc.subject.ytm | Music | |
dc.identifier.yokid | 448235 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HALİÇ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 342416 | |
dc.description.pages | 60 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |