Dört yıllık mesleki müzik eğitimi veren yükseköğretim kurumlarında Mey çalgısı için bir metot önerisi
dc.contributor.advisor | Çakmak, Gürkan | |
dc.contributor.author | Mafizer, Deniz | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T15:24:35Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T15:24:35Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/90786 | |
dc.description.abstract | Eğitim, bireylerin belirlenen hedeflere ulaştırılabilmesi için uygulanan sistemli bir çalışmayı içerir. Müzik eğitimi ise, bu alanda yeteneği tespit edilmiş olan bireylerin müzik ile ilgili bilgi ve birikimleri kazandırmayı hedefleyen bir süreçtir. Bu hedefler doğrultusunda alana ait yazılmış ve yazılacak olan bilimsel çalgı metotları büyük önem taşımaktadır. Metot bilimsel müzik eğitiminin gereğidir. Metot kurallı öğrenmeyi içerir. Çalgı eğitiminin amacına ulaşması için doğru metotların uygulanması gerekmektedir.Çalgı metotları hazırlanırken, öncelikle o çalgı ile ilgili genel bilgilerin verilmesi gerekmektedir. Çalgı metotları, kişinin çalgıyı eline aldığından itibaren nasıl tutulması gerektiğinden, nasıl ses çıkarması gerektiğine kadar olan bilgileri düzgün bir şekilde vermelidir. Çalgıyı öğrenmek için metottan destek alacak bireyin, çalgı üzerinde uygulaması gerekenler çalışmaları zorlanmadan kavrayabilmesi için; basitten zora bir yol izlenerek etüt çalışmaları hazırlanmalıdır. Çalgının yapısında hangi seslerin mevcut olduğu göz önünde bulundurularak şarkı ve türküler seçilmeli ve seçilen eserlere metotta yer verilmelidir.Çalışmamızda; Türk Halk Müziğimizin nefesli sazlarından olan Mey'in tanıtılmasına ve icra tekniklerinin öğretilmesine yönelik bir araştırma yapılmıştır. Türk Müziği Devlet Konservatuvarlarında dört yıllık eğitimi verilen Mey sazının öğrenilmesindeki güçlükler göz önünde bulundurularak etüt çalışmaları hazırlanmıştır. Türk Halk Müziği repertuarından seçilen sözsüz türkülerle örnek Mey repertuarı hazırlanmıştır.Anahtar Kelimeler: Çalgı Metodu, Mey | |
dc.description.abstract | Education, contains a study of individuals systematically applied to the delivery of the targets set. If music training in this area have been identified in individuals with the ability to acquire music related information and resources is a process of targeting. This was written in line with the objectives of the field of scientific instruments and methods is of great importance that will be written. By the scientific method of music education. Methods include formal learning. Instrument training methods must be implemented correctly to achieve the objective.Instrument preparation methods, you first need to give general information about the instrument. Instrument methods, how to keep people from receiving the hands of the instrument should, as much as how the information should be properly should play a sound. The individual will support the method to learn the instrument, instruments need to work on the application to be grasped without difficulty; preliminary studies prepared by following a path harder and harder. Taking into account the structure of the instrument which sounds are present, and the selected works chosen method should be included songs and folk songs.In our study, the woodwind instruments of our music with Turkish Folk Mey made a research on the teaching of techniques for the promotion and enforcement. Turkish Music State Conservatory of Mey given a four-year education learning difficulties' instrument was prepared taking into account the preliminary studies. Mey example of non-verbal repertoire of folk songs selected from the repertoire of Turkish Folk Music is prepared.Keywords: Instrument Method, Mey | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Dört yıllık mesleki müzik eğitimi veren yükseköğretim kurumlarında Mey çalgısı için bir metot önerisi | |
dc.title.alternative | A new method for exercise Mey instrument for the four-year professional music education institutions of higher education proposal | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türk Müziği Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Wind instruments | |
dc.subject.ytm | Musical instruments | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Music education | |
dc.subject.ytm | Instrumentation techniques | |
dc.subject.ytm | Method study | |
dc.subject.ytm | Musical instruments | |
dc.subject.ytm | Becoming fluid | |
dc.identifier.yokid | 462216 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HALİÇ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 342424 | |
dc.description.pages | 97 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |