Üniversite öğrencilerinin akış deneyimlerini etkileyen faktörlerin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Bayraktar, Seda | |
dc.contributor.author | Ermiş, Ece Naz | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T15:23:14Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T15:23:14Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/90743 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada üniversite öğrencilerinin günlük yaşamdaki akış deneyimlerinin incelenmesi amaçlanmaktadır.Akış deneyimi yapılan işin verimini,hızını,o işten alınan tatmini ve faydayı,şimdi ve burada olmayı,güdülenmeyi etkiler.İlk olarak araştırmada motivasyonun oluşumunu açıklamaya çalışır Akış Kuramı. Akış kuramı kişinin yaptığı işin zorluk derecesine ve bireyin işteki beceri algısına ilişkin farklı psikolojik durumlar öngörmektedir. Kurama göre, işin zorluk derecesi ve kişinin beceri düzeyi yüksekse kişi akış yaşamaktadır. Araştırma üniversite öğrencilerinin günlük yaşam deneyimlerinin incelenmesini ve karşılaştırılmasını içeren betimsel bir araştırmadır. Araştırma grubu İstanbul Kültür Üniversitesi?nde okuyan toplam 35 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada Deneyim Örnekleme Metodu kullanılmıştır. Deneyim Örnekleme Metodunun uygulaması gereği her öğrenci 7 gün içinde 5 adet form doldurmuştur.Toplam 175 adet form değerlendirmeye alınmıştır.Veriler SPSS programında analiz edilmiştir.Akış deneyimini oluşturan özelliklere ilişkin betimsel istatistikler bulundu.Tek yönlü Anova testi ile yaş ve okunan bölüme göre,akış deneyiminin değişip değişmeyeceğine bakıldı.T-testi ile cinsiyete göre farklılaşıp farklılaşmadığına bakıldı.Hiyerarşik regresyon ile isteklilik,yeterlilik ve işin zorluğunun yaş ve akış deneyimi arasındaki ilişki ile okunan bölüm ve akış deneyimi arasındaki ilişki üzerine etkisine bakıldı. Araştırma sonuçlarına göre yaşa ve okunan bölüme göre konsantrasyonları, dikkatlerini toplamada zorluk düzeyleri ve kontrolü kendilerinde hissetme ve kendilerine dönük oluş düzeyleri birbirinden farklıdır. Eğitim sistemi öğrenciler akış deneyimi yaşayacak şekilde düzenlenebilir.Bu konuda eğitimciler bilgilendirilebilir.Ek olarak, kişilerin yaptıkları işlerin kalitesini ve bununla paralel o işten alacakları hazzı arttırmaları konusunda yol gösterici bulgulara rastlanılmıştır.Anahtar Sözcükler: Akış Kuramı, Motivasyon,Mutluluk,Dikkat | |
dc.description.abstract | In this study it is aimed to investigate the flow experiences of university students in daily life. Experience of the flow affects in daily life experiences of the work flow efficiency, speed, satisfaction and benefit from the work, and to be here now, the formation of motivation, motivation affects. In the study, first of all the Flow Theory which tries to explain the motivational concepts.Flow Theory envisages different psychological states regarding the difficulty level of the task the individual is doing and skill perception of the individual in the task. According to the concept, the individual experiences succession if both the difficulty level of the task and theindividual?s skill is high.The study is a descriptive study which involves the investigation and comparison of daily experiences of university students.The research group consists of 35 students attending the İstanbul Kültür University. Experience Sampling Method was used in the study. Each student completed 5 forms in 7 days in accordance with the application of the Experience Sampling Method. A total of 175 forms were included in the evaluation. The data obtained were analyzed using SPSS software. First of all descriptive statistics of items and attributes which were considered to be indicators of flow experience, were found.With One-way ANOVA test, according to age and department of university the flow changed and will not change viewed.With T-test,according to gender, the flow changed and will not change viewed. With Hierarchical regression we saw that willingness, ability and difficulty of the work affects the relationship between age and flow experience,and it affects the relationship between department of university and ıt affects flow experience too. According to the results of the study, the concentration of students regarding the task their age and their department in university the difficulty levels in paying attention and the levels of feeling of control in themselves is different from each other.The education system, can be edited like students live streaming experience. Educators informed about it. In addition, the quality of their work and the people that work in parallel with it to enhance their pleasure guiding receivables findings were found.Key Words:Motivation,Happiness,Attention, Theory of Flow | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Üniversite öğrencilerinin akış deneyimlerini etkileyen faktörlerin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Analysis of the factors affecting experiences of the flow in college students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Psikoloji Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Experience | |
dc.subject.ytm | Flux doctrine | |
dc.subject.ytm | Daily life | |
dc.subject.ytm | Happiness | |
dc.subject.ytm | Motivation | |
dc.identifier.yokid | 10009000 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HALİÇ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 342387 | |
dc.description.pages | 65 | |
dc.publisher.discipline | Uygulamalı Psikoloji Bilim Dalı |