dc.contributor.advisor | Murtezaoğlu, Serpil | |
dc.contributor.author | Kürkçüoğlu, Seta | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T15:22:31Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T15:22:31Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/90720 | |
dc.description.abstract | Sanat tarihinin akışı içerisinde,sanatın tüm dalları üzerinden kadının konumu incelendiğinde, toplumun kadına bakışı veyaratılan eserlere yansıması kimi zaman birbirineparalel, fakat çoğunlukla bu değerin çok üzerinde bir esin kaynağı olarak yer almıştır. Pek çok sanatsal unsuru bünyesinde bulunduran, insan sesinin ulaştığı en yüksek ifade biçimi olarak görülen opera sanatı, çoğunlukla sanatsalsorumluluk taşıyarakbestelenmiş eserleriyle karşımıza çıkarken, zaman zaman toplumsal sorunlara eşzamanlı ışık tutan sanatsal yöntemlerden biri olmuş, bu yaklaşımıyla insanlığa katkıda bulunmuştur. Opera sanatının tematik belleği içinde kadın olgusu, sosyal konumunun ve sorunlarının ortaya konulması açısından net bir biçimde algılanmayabilir. Bu durumu oluşturan en önemli neden olarak, icra edildiği alanların çoğu zaman saray ve benzeri sınırlı sosyal çevrelerden kaynaklandığı düşünülmektedir. Ancakmevcut izdüşümleri derinlemesine incelendiğinde,kadının toplumsal konumunun çeşitli yönleriyle zaman zaman ele alındığı görülmektedir.Bu çalışmada, 19. yy romantik dönem klasik müzik bestecisi Giuseppe Verdi ve William Shakespeare?in en ünlü tragedyalarından biri olan ?Othello?dan esinlenen eseriOtello Operası ele alınmıştır. Eserin konusu, eserde yer alan başkarakterler ve olaylar, yine başkarakterler üzerinden eserin müzikal yapısı incelenmiştir.Ayrıca, özelliklekadın karakter ?Desdemona?yla yaşadığı olaylar öne çıkarılmış ve bu karakterüzerinden günümüzle bağlantılar kurulmuştur. ?Othello? tragedyasından konu edilen bu opera içerisindeki mevcut kadın problemini anlamak amacıyla, bestecinin yaşamı, hayatına giren kadınlarla olan ilişkileri, yaşadığı dönemin siyasal olayları ve kadın hareketleri üzerine,spesifik tespitler yapılmıştır.Eser müzikal anlamda başkarakterler üzerinden incelenmiş, özellikle rol,kişilik ve ses yapılarıele alınmış, bestecinin hayatıyla bu eser arasında paralellikler aranmış ve böyleceeserde yer alan, konunun ana dayanağını oluşturan kadın problemi ile günümüzde var olan sorunlar ve tespit edilentüm diğer kilit noktalar ortaya konulmuştur.Anahtar Kelimeler:Giuseppe Verdi, Otello, Kadın, Cinsiyet | |
dc.description.abstract | When all branches are examined within the flow of the history of art, the social acquisition of women and its reflection on art have been a source of inspiration sometimes parallel to the works created but mostly much more than their contemporary value. The art of opera, which includes many art elements within itself and which is considered as the highest means of expression for the human voice, mostly appears with its works composed with responsibility to art and has sometimes been an artistic approach which shed light on problems parallel to social periods. Hence, it has contributed to humanity. In the thematic memory of the art of opera, the image of women may not be clearly observed in terms of the presentation of social status and problems. The most significant reason of this situation is thought to be the limited social settings of the opera performance like palaces and similar surroundings. However, when present projections are thoroughly examined, it can be seen that the social status of women has sometimes been considered with its diverse aspects. In this study, Giuseppe Verdi, the classical music composer of the romantic period in the 19th century, and Otello, his opera which was inspired from ?Othello?, one of the most famous tragedies of William Shakespeare, are analyzed together with the characters, scenes, and the musical structure over the main characters. Furthermore, especially the female role ?Desdemona? and the events she experiences are highlighted; in addition, some connections are established between the character and the contemporary world.For the purpose of understanding the present women issue in the opera based on the synopsis of the tragedy of ?Otello?, specific judgments have been made on the life of the composer, his relations with the women he was involved with, the political issues of his period, and the feminist movement.The work has been examined through the main characters by means of musical structure, the roles and voice structures and parallelism has been sought for between the work and the life of the composer. Therefore, all the detected key points are put forward regarding women?s problems which set up the backbone of the synopsis and women?s problems in the contemporary world.Keywords:Giuseppe Verdi, Otello, Woman, Cender | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Verdı`nin Otello operasının başkarakterler üzerinden incelenmesi ve eserde yer alan baş kadın karakterin toplumsal konumu | |
dc.title.alternative | Analysis of Verdi's Otello opera through the main characters and the social status of the mainfemale characterin the work | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türk Müziği Anasanat Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10018463 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HALİÇ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.type.sub | proficiencyinArt | |
dc.identifier.thesisid | 344732 | |
dc.description.pages | 233 | |
dc.publisher.discipline | Türk Musikisi Sanat Dalı | |