Show simple item record

dc.contributor.advisorKarapınar, Demet
dc.contributor.authorDağli, Nebahat
dc.date.accessioned2020-12-04T15:22:29Z
dc.date.available2020-12-04T15:22:29Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/90719
dc.description.abstractMarka, bir kurum veya şirketin mal ve hizmetlerinin belirlenmesini ve rakiplerin mal ve hizmetlerinden ayrılabilmeleri için kullanılan ayırt edici özelliğe sahip renk, isim, logo, sembol ve benzeri işaretler ve bileşenlerdir.Marka kavramı, dünyamızın değişmekte olan yapısı ile beraber ortaya çıkan küreselleşme, kapitalizm, teknoloji gibi kavramların rekabet etme olgusunu oluşturması sonucu doğan gereksinimler doğrultusunda ortaya çıkmıştır.Marka kavramı kentler arası rekabetin artması sonucu marka kent kavramı olarak yeni bir oluşum içerisine girmiştir. Bu yeni oluşum kentlerin ekonomik, sosyal, kültürel yapılarını inceleyerek markalaşma stratejileri doğrultusunda kentleri markalaştırmaktadır.Bu çalışmanın yapılış amacı, marka ve marka kent kavramlarını araştırarak, Hong Kong ve Sao Paulo şehirlerinin kurumsal kimliklerinin incelenmesi, iki şehirin kurumsal kimllikleri arasındaki benzerlikler/farklılıkların araştırılması ve kentlerin neden markalaşması gerektiğini incelemektir. Hong Kong ve Sao Paulo şehirlerinin kurumsal kimlikleri araştırılırken kültür, ekonomi, tarih, iklim yapısı, önemli yapıtları gibi kurumsal kimliğe etkide bulunabilecek unsurlar da araştırılmıştır. Örnek olarak ise dünya şehirlerinden birkaç örnek şehir verilmiş ve kurumsal kimlikleri incelenmiştir.Anahtar Kelimeler: Marka, Kent Markalaşması, Kurumsal Kimlik
dc.description.abstractBrand is the distinctive color, name, logo, symbol and suchlike signs and constituents that identifies an institution?s or company?s products and services and differentiate them from the competitors? products and services.The concept of brand emerged in line with the requirements coming along with the competition concept caused by globalization, capitalism and technology as a result of the changing nature of the world.Brand concept has entered into a formation process as brand city as a result of the increasing competition between cities. This new formation examines the economic, social and cultural structures of cities and makes city branding in line with their branding strategy.The aim of this present study is to analyze and search for the similarities/differences between the corporate identities of Hong Kong and Sao Paulo through examining the brand and brand city concepts, and to investigate the reason of the branding requirement of cities. During the investigation on the corporate identities of Hong Kong and Sao Paulo, the elements suck as culture, economy, history, climate and important artworks which may be influential on their corporate identity, are alsoexamined. Moreover, several examples are given from world cities and their corporate identities are analyzed.Key Words: Brand, City Branding, Corporate Identityen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleHong Kong ve Sao Paulo şehirlerinin kurumsal kimliklerinin karşılaştırılması
dc.title.alternativeComparison of the corporate identities of the cities of Hong Kong and Sao Paulo
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGrafik Tasarımı Anasanat Dalı
dc.identifier.yokid10019451
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHALİÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid344733
dc.description.pages126
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess