Show simple item record

dc.contributor.advisorDeğer, Atilla Çağdaş
dc.contributor.authorÇorak, Mustafa
dc.date.accessioned2020-12-04T15:21:51Z
dc.date.available2020-12-04T15:21:51Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/90699
dc.description.abstractBu çalışma, çocuk şarkılarının zorluk derecelerine göre sınıflandırılması amacıyla yapılmıştır. İlkokul müzik eğitimi sürecinin en önemli araçlarından birisi olan çocuk şarkılarının, kolaydan zora doğru sınıflandırılması ve sıralanması ile okul öncesi ve ilkokul kademesinde çalışan birçok eğitimciye yardımcı olabileceği düşünülmektedir.Araştırma kapsamında belirlenen 42 çocuk şarkısının, uzmanların görüş, fikir, öneri vb. düşünceleriyle oluşturulan iki form yardımı ile `zorluk dereceleri` belirlenmeye çalışılmıştır. Formlardan bir tanesi daha çok nesnel veriler içeren maddelerden oluşurken diğeri daha çok öznel veriler içeren maddelerden oluşmuştur.Araştırma grubundaki 42 çocuk şarkısının zorluk dereceleri, iki formdan elde edilen verilerle belirlenerek; bulgular, tablolar yardımı ile sunulmuş ve yorumlanmıştır. Tezin son kısmında ise, iki formun birlikte yorumlanması ile 42 şarkının kendi içinde kolaydan zora doğru sıralaması yapılmaya çalışılmıştır.
dc.description.abstractThis study of children's songs were made for the purpose of classification according to the degree of difficulty. Elementary music education is one of the most important tools of the process of children's songs, from easy to difficult, with the classification and ranking of many educators working in pre-school and primary school levels are thought to be helpful. 42 children's songs within the context of research, expert opinions, ideas, suggestions, etc.. With the help of two forms created with thoughts of `degrees of difficulty` was to determine. One of the form's data objects containing material composed of more than the other is composed of substances containing the data is very subjective.Degrees of difficulty in the study group of 42 children's songs, determined by the data obtained in two forms; findings are presented and interpreted with the aid of tables. In the last part of the thesis, together with the interpretation of the two forms of 42 songs from easy to difficult in its own right rank was attempted.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleÇocuk şarkılarının zorluk derecelerine göre sınıflandırılması üzerine bir deneme
dc.title.alternativeAn essay on the classification of children songs according to the degree of difficulty
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürk Müziği Anasanat Dalı
dc.subject.ytmChild songs
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmPrimary schools
dc.identifier.yokid10031984
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityHALİÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid357798
dc.description.pages216
dc.publisher.disciplineTürk Musikisi Sanat Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess