Türkiye`de 1980 sonrası basılı yayıncılıkta kullanılan stok imajın grafik tasarıma etkisi
dc.contributor.advisor | Çevik, Savaş | |
dc.contributor.author | Direk, Kenan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T15:21:43Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T15:21:43Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/90695 | |
dc.description.abstract | Masaüstü Yayıncılığın ortaya çıkmasıyla birlikte grafik tasarımın süreçlerihız kazanmıştır. Daha önce çok zor olan ve çok zaman gerektiren işler, artık çok kısasürede ve kolayca yapılır hale gelmiştir. Bu gelişmeyi daha da hızlandıran gelişmeise internetin ortaya çıkmasıyla birlikte yaşanmıştır. İnternetin ortaya çıkmasıylabirlikte bilgiye daha kısa bir sürede ulaşım mümkün hale gelmiştir. Bu olanaklarlabirlikte birçok avantajın yanısıra birçok dezavantaj da ortaya çıkmıştır. Önceleri imajihtiyaçlarını dia bankaları, illüstratoÅNrler ya da fotoğraf çekimi ile karşılayan grafiktasarım sektörü internetin ortaya çıkması ve stok imaj ajanslarının internet üzerindenimaj satışına başlamasıyla birlikte bu mecraları kullanmaya başlarmıştır. Daha hızlıhale gelen imaja ulaşma imkanı beraberinde hızlı tasarım beklentisini de getirmiştir.Böylelikle grafik tasarımın süreçlerinde önemli oranda değişimler yaşanmayabaşlanmıştır. | |
dc.description.abstract | Along with the development in desktop publishing, graphic design and it'sprocesses have been gained momentum. The tasks which had been difficult andwould take long time to complete before, now can be done easily in a short time. Theinternet has led to this development to take place much faster. The internet providedfast access to information. Along with it's advantages, this new possibilities havebrought some disadvantages too. Previously, graphic design industries had fed theirneed of `image` with film slide, illustrators, or photo shoot. With the emergence ofthe internet, stock image companies have started to provide `images` trough the webto these industries. The access to `image` became faster, but this also brought fastdesign expectations and shorter deadlines. With these developments importantchanges have been taking place in the process of graphics design. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Türkiye`de 1980 sonrası basılı yayıncılıkta kullanılan stok imajın grafik tasarıma etkisi | |
dc.title.alternative | The effect on graphic design of ready image used in printed publishing in Turkey after 1980 | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Grafik Tasarım Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | After 1980 | |
dc.subject.ytm | Attitudes | |
dc.subject.ytm | Publishing | |
dc.subject.ytm | Graphic design | |
dc.subject.ytm | Image | |
dc.subject.ytm | Internet | |
dc.subject.ytm | Internet use | |
dc.identifier.yokid | 10031873 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HALİÇ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 357797 | |
dc.description.pages | 160 | |
dc.publisher.discipline | Grafik Tasarımı Sanat Dalı |